• beccazin

Resa med en 7 månaders

Ska åka till Guadeloupe 2 veckor i februari med vår son som då är 7,5 månad.

Önskar få tips och råd från andra föräldrar som rest dit eller annan solresa med barn.
    Tips inför flygresan, packning, vistelse i sol, bad, ja alla tips är välkomna.
    Vi har flugit med honom innan men då bara till London och det var inga problem. Då var han 5,5 månad.

• Svar på tråden Resa med en 7 månaders
  • Liza02

Jag ska också resa långt med min dotter som då kommer vara 8 månader till USA och är främt orolig över den långa flygresan, hur hon kommer ta den.

Vore toppen om nån har lite tips, vad man ska tänka på osv.

• Millan83

Hittade din tråd nu för jag sökte på Guadeloupe! 

Ska ni till Fort royal? Vi var för över nyår och det var många barn med!

Har dock inte så mycket tips.. Mer än att det var barnvänligt där vi var iaf, men det vet du nog säkert. haha 

• älskarlivet81

Vi ska åka i april med vår dotter som då kommer vara 10 månader, ska till usa! Är också lite nervös för flygresan så jag tar gärna emot tips också!

• blehnda

Hej!
    Vi reste till bali med vår son som då var 7,5 månad på nyårsafton. en super lång flygresa med två mellanlandningar.
     Det gick toppen!
    Han sov mestadels och var nöjd så länge han fick ligga i vårat knä. Jag ammade under flygresan och det var otroligt smidigt, inget meck eller pyssel med mat plus att han ville vara nära. Vi flög på natten så det passade bra att endast amma och sova, vet inte hur det hade gått dagtid

Jag hade tagit med några burka barnmat samt gröt och välling. När vi kom fram så blev han ganska påverkad av värmen och ville absolut inte äta någon mat så det blev i princis helammning första veckan. Det gick men det var väl inte det jag hade önskat kanske. Andra vecka fick vi i honom gröt samt att jag letade igenom alla mataffärer i hela nusa dua och fann nestlé grönsaksgröt i olika varianter som han levde på den andra veckan. När vi kom hem igen så funkade mate precis som vanligt och vi slutade amma helt.

Ta med gröt, och ta en gröt som är mild och snäll för upprörda magar, det var vår räddning.
    Han drack köpe vatten i nappflaska under dagarna och det funkade super, tyckte även om vattenmelon!

Vi hade en underbar resa och det var mycket smidigare än väntat att resa med en liten! Vi reste reguljärt med qatar airways och dom var super. Barnmat om man ville ha på planet samt blöjor och stora skötbord på toaletterna.

Allt som allt är vi supernöjda!

Lycka till med era resor!

• Spexig

Skippa vagn o investera i en bra bärsele typ ERGO. Vagn är bara bökigt.

Vattenmugg/flaska till flyget, även om du ammar. Vissa flygbolag tillåter inte att du har barnet mot dig vid take off o landning. (Att låta barnet dricka då minskar ju trycket i öronen)

Ja, några burkar barnmat är bra att ha, fast där vi var på Kreta kunde man köpa svensk barnmat i affären. ;)

• rudbeckia

Glöm inte att boka en baby vagga på flyget!

Jag är nu inne på 3:e gången tor USA och det har gått bra alla gånger och min kille är nu 1,5år.

Ta med handbagaget:
    En extra omgång kläder,
    Någon ny leksak som underhållning,
    gröt/välling beroende på vad ditt barn tycker om
    någon barnmatsburk
    näsdroppar (jag ger det förebyggande oberoende om min kille är förkylde eller inte och har inte haft problem med tryck utjämningen)
    resemedecin kitt med ex febernedsättande
    blöjor så du klara en försening av flyg

Bagaget
    Barnmatsburkar (i USA finns det hyfsad barnmat på burk, men trist i jämförelse med sverige) andra länder kan jag inte uttala mig om
    Gröt/välling

• JennyHelena

Intresserad av hur det gick. Vi skall till Fort Royal på Guadelupe i mars med vår då 11 månader dotter. Hur var det med mat/blöjor. Behöver mam ha med för fulla 2 veckor? Hoppas ni hade det underbart!

Svar på tråden Resa med en 7 månaders