• Jojo77

Får man byta blandare själv?

Vill byta i köket. Måste det vara en fackman som gör det? Är det svårt?

• Svar på tråden Får man byta blandare själv?
  • hulahula79

min mamma brukar göra det själv.. men hon e van!

• Jojo77

Brukar...hur ofta gör hon det=P?

• bustjejen

Bor du i hyreslgh?
    I så fall kan du fråga fastighetsskötaren. Men man får nog byta själv, om man vet hur man gör.

• micky and minnie mouse

beror på vilket försäkringsbolag du frågar. med om du gör det på rätt sätt då är det ingen fara

• Jojo77

bor i bostadsrätt, vet inte hur man gör men det kan väl inte vara så svårt kanske?

• bustjejen

TS: Jag tror inte det är så svårt. Huvudsaken är väl att man stänger av vattnet, så kan det väl inte bli så mycket fel...

• Jojo77

Ha ha bra tips bustjejen...... skulle vara typiskt mig att inte tänka på det.

• hulahula79

min mamma har köpt hus som va ned gångna och de två sista gångerna faktiskt från ett försäkringsbolag då det brunnit någonstans i huset och det sista ett hus med vite på... samanlagt fem (tror jag) hus som hon renoverat två e sålda igen, ett htr hin ut, ett bor hon i och det sista håller hon på att renovera

• Jojo77

duktig mamma, imponerad....

• SVejsan

VVS dvs blandare och kranar osv (rörmokeri) får man ge sig på om man vet vad man gör. Enligt försäkringsbolagen skall det vara fackmannamässigt utfört. Men det betyder inte att man måste vara fackman för att utföra arbetet.

• HumDis

I vår brf står det i stadgarna att det måste vara en fackman som utför VVS-arbeten.

• SVejsan

Stadgarna i en bostadsrättsförening skriver styrelsen själva. Så det kan vara ide att kolla om det finns regler internt. Men det finns inget lagstöd.

Problemet med en lägenhet kan ju vara att veta var huvudvattenkranen finns...

Svar på tråden Får man byta blandare själv?