Min katt är "kär" i mig. Kan han komma att bli svartsjuk på bebisen?
Har en kastrerad hankatt på snart 1,5 år. Han är helt underbar när han inte lever rövare. Och från första dagen jag fick hem honom så har han varit otroligt tillgiven. När han var liten blev han helt förstörd om jag stod och diskade och han inte fick komma upp på axeln. Likaså när jag stod och lagade mat eller stod framåt lutad vid badkaren och duschade håret. Han skulle promt upp till mig, sitta på axeln, ligga över axlarna, sitta i famnen eller hoppade upp på ryggen om jag stod med ryggen vänd mot honom.
Han är inte lika hysterisk med att komma upp nu, men jag tror han är en svartsjuk liten katt ^_^ Hade hund och en till katt för ett tag sen. Och då ville han inte kela lika mkt. Annars ligger han hos mig varje natt eller kommer upp på morgonen och ska pussas. Men efter att jag fick sälja hunden och den andra katten så blev han sitt gamla jag.
Han är lite likadan när jag är hemma med killen.
Hehe.. Okej.. För att komma till saken =) Är gravid och väntar bebisen i juli. Men jag är lite orolig över hur katten ska reagera. Om han kommer bli sotis på bebisen. Jag drar mig in i det längsta när det gäller tanken på att ge bort honom.. Men skulle han inte gå ihop med liten så har jag ju inget val. Men jag undrar om det kanske går att undvika att han blir svartsjuk?
Nån som själv haft såna "problem"? =)