• Thereseprivat

Starta eget under mammaledigheten - Någon?

Nyfiken på om någon har/eller funderar på att startat eget under sin mammaledighet.

Vad är det då ni ska göra/sälja? Har ni haft dessa tankar innan eller har de uppkommit under er mammaledighet?

Hur tycker ni att det går med att ha en liten + starta eget?

• Svar på tråden Starta eget under mammaledigheten - Någon?
  • skånegås

Också nyfiken! Funderar på något sätt att få in lite pengar för att få fp att räcka länge...

• Cina B

Flyttar upp! Hade varit intressant att veta om det finns några goda exempel. Funderar att dra igång mitt hundföretag på många cylindrar...

• Drake

Jag har planer på att starta företag men först efter att min föräldraledighet är över. Enligt Fk så får man inte starta företag när man är föräldraledig eftersom man inte får jobba och ta ut ersättning samtidigt. Däremot så kan man ju jobba på helger och kvällar när pappan är hemma.

• Catharinao

ja jag har oxå planer på att starta eget då jag haft dessa planer nu ett bra tag , men det får nog som sagt vänta lite då det lär bli full rulle med ett barn snart .

• 5by5

jag har planer på att starta eget, kanske till sommaren när man kommit in i rutinerna med nya barnet och allt.
    ska också försöka jobba lite extra hemifrån på kvällarna för att kunna spara lite dagar

• SuzR

så lustigt, jag fick faktiskt en idé just nu när min syster som jag jobbar med behövde hjälp med en sak...då tänkte jag att vad kul det vore att starta en business där man kan hyra in mig som fixar den där grejen:) men men,,bara tankar än så länge..

• vildljus

Här är en till som går i starta eget-tankar!

Vi har BF 2:a juni, och jag kommer klura på min idé ett bra tag till eftersom jag har tänkt att vara helt ledig första tiden med bebisen. Men sen kan det nog bli att jag och min blivande man startar upp nåt efter föräldraledigheten! Glad

Svar på tråden Starta eget under mammaledigheten - Någon?