• skånegås

Fk handläggningstider

Står att fk har 30 dagars handläggning på HP och sjukskrivning. Räknas helgerna med eller är det endast vardagar?? Borde annars få mitt svar senast i morgon....

• Svar på tråden Fk handläggningstider
  • CoolJen

Ring imorgon och fråga....tycker det brukar hjälpa arbetstakten att ligga på lite

• anju79

Arbetsdagar. Här i Skåne är det upp till 8 veckors handläggningstid

• FruG

Målet är väl 30 dagar och att de säkert gör så gott de kan att hålla sig till det.

Verkar som en del får vänta längre och andra kortare. Men ring och kolla!

Själv hade jag tur, tog en vecka från det att jag skickade in papprena Hoppas att ditt ärende är klart snart

• skånegås

Jag ska ringa. Försökte hela måndags och tisdags eftermiddagen men kom inte fram, igår var jag inte hemma... Vardagar var ju typiskt. Då hinner jag ju inte få svar innan jag ska gå hem

• vi3

va inte så säker på dom där 30 dagarna jag skickade in fullständiga papper + 3 sjukskrivnings intyg på att jag ej får jobba pga hjärtfel och är gravid i början av september och imorgon får jag äntligen mina pengar trotts tjat tjat tjat.. ringt 100 miljoner gånger men inget går fortare för de.. 5 månader utan en krona mer elr mindre för att de är förjävla sega...

• CoolJen

Jag skickade in läkarintyg i slutet av november och pappret jag fick från FK i början av december...fick första utbetalningen 20 dec och sen en till vid jul.

Skickade in havandeskapspenningansökan i mitten av november och fick beslutet i mitten av december så i mitt fall gällde 30 dagars handläggningstid

• Maddsutt

Kära du, jag önskar jag inte behövde säga detta.. men jag har väntat i över tre månader och inte fått ett svar än!!! min vän har väntat snart fyra månader och har behövt låna 35.000 kr av vänner och familj!!

jag ska ge dig ett råd, som en annan vän till mig sa som jobbar på FK.

TJATA!!! han sa att om någon tjatar på han mer än 5 min, då brukar han fixa det snabbt!

hoppas det går bra för dig.. 

Svar på tråden Fk handläggningstider