Hjälp mig komma över en rädd gift man
Jag håller på att bli tokig. Det känns som att jag går under. Jag är så så ledsen. Det värker i hela mitt hjärta, bröst och mage. Huvudet dunkar. Jag är så upp över öronen kär i en man jag inte kan få! Han säger att han är förälskad i mig. Han säger att han aldrig tidigare gillat när någon fingrat på honom – men när jag tar på honom njuter han till fullo. Han säger att han aldrig upplevt den känsla som uppstår när vi kysser varandra. När vi umgås känner han sig avslappnad och har trevligt i mitt sällskap. Våra intressen är ungefär de samma: vi gillar fysiska aktiviteter båda två. Jag fullkomligt älskar att vara i hans sällskap. Jag älskar att vara i närheten av honom. Jag älskar att känna hans hud.
Så vad är problemet?! Jo, han är sedan 26 år tillbaka tillsammans med en annan kvinna, gifta sedan 15 år tillbaka. De har två vuxna barn, en redan utflugen och det andra på väg om en månad.
Vi har inte haft sex. Detta beror inte på mig utan helt på honom. Han är rädd för att det ska bli ”tokigt” och vill nog helst inte vara otrogen – vill inte gå hela vägen. Han säger att han ”vill att det ska vara rätt och riktigt”. Det är inte så att han inte är sexuellt attraherad av mig. Utanför gymmet kysstes vi och fingrade på varandra för en vecka sedan – han var på väg att svimma i ren upphetsning. Helt sjukt. Magiskt. Attraktion. Att vi inte haft sex gör det svårare för mig att gå vidare – kanske hade det varit lättare att gå vidare om han kommit hem till mig när lusten fallit på och sedan åkt hem till frun (d.v.s. att han trampat rejält på mig)! Anledningen till att jag skriver så är att jag då skulle blivit rejält utnyttjad och därmed skulle vara riktigt riktigt förbannad nu!
Han vill lämna henne men klarar inte av att göra det själv, utan vill att de ska vara överrens. Denna man är livrädd för att såra någon. Han har dessutom väldiga problem med att fatta beslut, även vardagliga beslut. Jag inser att han inte kommer att klara av att lämna sitt förhållande. Han upplever att han är mycket kontrollerad och kvävd i sitt äktenskap samt att de inte har några gemensamma intressen. Han påstår att han aldrig känt såhär förut, att han aldrig känt så som han känner för mig. Vidare har han många gånger berättat att så mycket som vi kramats under tre månader har han inte kramats med sin fru under alla 26 år. Han är svältfödd på kärlek.
Hela historien började för snart åtta månader sedan. Det blev uttalat att vi var förälskade i varandra. Jag separerade/skilde mig eftersom jag kände att jag och min man inte hade det jag vill ha i ett förhållande (vilket är en helt annan historia). Han sade redan innan jag lämnade min man att han funderade på att separera. Så har det nu inte blivit. Han är som sagt livrädd för att göra frun ledsen. Han är livrädd för att fatta ett eget beslut.
Ett av de största problemen är att vi jobbar på samma arbetsplats, cirka 60 st anställda, vilket gör att jag möter honom varje varje dag och flera gånger om dagen.
Hjälp mig! Hur ska jag göra för att komma över honom och gå vidare. Jag inser att han inte kommer separera. Hans fru vill ha honom kvar till vilket pris som helst och han kommer inte att fatta detta beslut på egen hand! Jag vill ha tips på hur man kommer vidare! Det värker i hela mitt hjärta. Kom gärna med andra reflektioner över min situation och mannens agerande (en situation som jag för övrigt aldrig någonsin trodde att jag skulle hamna i)!