• Annajosefina

Teutonia Cosmo

Nu har vi äntligen bestämt oss för att beställa en Teutonia Cosmo. Nästan i alla fall =)
    Nån som har en sådan och lan nämna några för och nackdelar med den?
    Vilka tillbehör bör man ha till?

• Svar på tråden Teutonia Cosmo
  • JennieJonas

Hej!!

Vi har också beställt en Teutonia cosmo. För oss fanns aldrig några andra alternativ eftersom vi ville ha en liten och lätt vagn. Dessutom är den snygg!!

Jag har två av mina närmsta vänner som har denna till sina barn och därför vågar jag rekommendera den. Har ju provkört några gånger i utomhusmiljö.

Den är lätt att svänga med, bra med utrymme i liggdelen (vi har valt hårdliften) och det bästa av allt är att man kan klicka fast babyskyddet på chassit. Enligt mina vänner är det guld värt.

Det är en ganska populär vagn, så jag tror att du kommer känna att du valt rätt vagn om du nu väljer denna =) Jag har inte ångrat mig en sekund trots att man tittar på många andras vagnar när man går på stan =)

Lycka till med vagnköpet!!

• Annajosefina
    JennieJonas skrev 2011-01-07 13:05:53 följande:
    Hej!!

Vi har också beställt en Teutonia cosmo. För oss fanns aldrig några andra alternativ eftersom vi ville ha en liten och lätt vagn. Dessutom är den snygg!!

Jag har två av mina närmsta vänner som har denna till sina barn och därför vågar jag rekommendera den. Har ju provkört några gånger i utomhusmiljö.

Den är lätt att svänga med, bra med utrymme i liggdelen (vi har valt hårdliften) och det bästa av allt är att man kan klicka fast babyskyddet på chassit. Enligt mina vänner är det guld värt.

Det är en ganska populär vagn, så jag tror att du kommer känna att du valt rätt vagn om du nu väljer denna =) Jag har inte ångrat mig en sekund trots att man tittar på många andras vagnar när man går på stan =)

Lycka till med vagnköpet!!
    Tack för svaret!
    Beställde vagnen igår, kunde inte hålla oss längre Glad
  • älskarlivet81

Vi var också inne på en teutonia cosmo, men sittdelen verkar så liten.. Har sett på stan att typ 1,5åringar knappt får plats, så den gick bort för oss. Blev en Emmaljunga Nitro istället :)

• Helenagbg80

JennieJonas: är styret svängbart eller är det bara att själva sitt-delen är vändbar? såg en bild på den på en site där det var en bild på en fram och bakvänd sittdel och en pil emellan.

• Lindzi

Min 2,5 åring får plats i den!!!

• Depsin1

Funderar själv på en Cosmo och har jämfört måtten mellan den, Brio och Emmaljunga med snurrhjul. Det är i stort sett exakt samma mått. Det skiljer en cm hit eller dit, antingen på längden eller bredden. Liftarna är också lika stora.
    Ex. Brio happys hårdlift: 29 bred 76 lång, Cosmons hårdlift är: 30 bred och 74 lång.
    Brions liggdel är: 32 bred 74 lång, Cosmons liggdel är: 36 bred och 74 lång.
    Brions sittdel är: 27 bred och 93 lång, Cosmons sittdel är: 33 bred och 92 lång.

• Annajosefina

Jag kan verkligen rekommendera cosmon! Lillkillen e 4 månader nu och har börjat använda sittdelen.
    Det enda jag kan sakna är en handbroms, annars är vi jättenöjda med vagnen.

Svar på tråden Teutonia Cosmo