• Näckrosen

Liseberg vs Gröna lund?

Är det någon som varit på Gröna Lund och Liseberg på senaste åren?

Själv har jag inte varit på något av dem de senaste 10 åren i varje fall.

Om man ska åka med små barn (och stora) vilket passar bäst?

Finns det något som är kul för en 2-åring på något av dem?

Hur mycket kostar entré/åkband? (Hur mycket kostade det sommaren 2010?) Hemsidorna har inte denna information klar än.

• Svar på tråden Liseberg vs Gröna lund?
  • Ängelii

Om jag ska välja så väljer jag Liseberg flera gånger om framför Grönan. Liseberg är större område och inte lika högljutt som Gröna Lund. Entre var 80 kr under högsäsong och 70 under lågsäsong, åkband kostade runt 300 kr om jag inte minns fel.
    Vår tvååring gillade fararsbilar, barnkaffekoppen, ponnykarusellen, kaninresan bland annat. det hänger ju en del på hur långt barnet är de flesta ting att åka kräver att man är 90cm lång.

• Arkis

LISEBERG! Vi försöker åka dit en gång per år (47 mil enkel resa). Vi fullkomligt älskar Liseberg. Mycket grönare, renare och trevligare än Gröna Lund!

• yessan

Liseberg absolut!! Nu bor ju vi i Göteborg,å är där flera ggr/år.. Men gröna Lund känns så mkt mer osäkert/billigt på nått sätt,gillade inte alls!!

• November nr 2

Liseberg tyker jag också, större och mysigare!

• Näckrosen
    Arkis skrev 2011-01-06 20:19:53 följande:
    LISEBERG! Vi försöker åka dit en gång per år (47 mil enkel resa). Vi fullkomligt älskar Liseberg. Mycket grönare, renare och trevligare än Gröna Lund!
    Då har vi ungefär lika långt...

Det är den känslan jag har också. Att Liseberg är bättre och trevligare. Men just att det är mer än dubbelt så långt som till Grönan gör att jag tänkte höra mig för lite.
    Vi har vänner i Göteborg också, så man kan kanske dessutom slå två flugor i en smäll...
  • passa nu

Liseberg har betydligt bättre kvalitet på det hela än gröna lund.
    Så svårt att inte rösta på Liseberg då.

• Alecto

Bor i Göteborg så Liseberg...

vi var på Grönan när våra två stora var små och det var trängre, köerna till attraktionerna sträckte sig över gångar där man skulle gå. Mycket inklämt på liten yta.
    Men jag vill åka till Grönan i sommar och testa deras berg och dal banor :D

Svar på tråden Liseberg vs Gröna lund?