• CellenEllen

har blivit gravid medan jag tagit synarela!!!

Är överlycklig övar att ha plussat. Kan inte tro mina ögon. Det var ju mins sagt väntat då läkarna bara sägar äd och här händer det på naturlig väg. Blev befruktad  :) mellan 15- 24 dec, men har sprayat 12 dagar from 25dec.. Någon med erfarenhet?? snälla. Örebro visste inte om det var risk för missbildning..

• Svar på tråden har blivit gravid medan jag tagit synarela!!!
  • Just me

Oh jätte grattis, vad kul!!!! Solig
    Vet inte så mycket om det men vet att jag läst om flera som blivit gravida just när de har tagit synarellan/suprecur och de har fått friska barn. Läste just om det när jag själv tog sprayen för jag var lite orolig då att jag kanske hade lyckats blivit gravid...Man ska dock sluta ta sprayen direkt men det förstod du säkert

• CellenEllen

tack Bella! Jora ingen mer nässpray här inte.. hoppas lilla bambinon vill stanna nu bara...

• Just me

Håller tummarna!!  Ring till din barnmorska eftersom du ändå lär boka en tid för inskrivning och prata med de också så kanske oron släpper lite mera
    Oh vad skönt och roligt att du slapp gå igenom hela IVF resan , hehe... Jätte grattis än en gång!

• underverket 06

Det ska inte vara någon fara. Har frågat min läkare när jag gjort IVF om det var någon risk med spray o ev graviditet o han sade att det inte var det. Det var när sprayen vafr ny som man inte visste så mycket om det var farligt sade han.

• Grisensmamma

Stort grattis CellenEllen! Blir lite nyfiken på hur du misstänkte att du var gravid. Jag antar att blödningen inte dök upp och på vilken dag förstod du att du var gravid?

• CellenEllen

tack tjejer..

grisensmamma;: man gillar ju att testa. Jag hade haft GALET ont i bröstvårtorna sedan 25dec då jag trodde jag hade äl men det släppte ju aldrig, sen hade jag precis blivit kär i en kille och vi hade legat horisontiellt hi hi hi hela dec.. Ville försäkra mig eftersom jag tod sprayen. hade sprayat 12 dagar. ( dock hade jag börjat med sprayaet 2 dagar försent... ) Jag hade sista mensen 4dec och testade mig 4jan. (däremot visade cb full äl 26 dec... hmm )
    hoppas svar på din fråga.. nu ska jag i väg o ta andra hcg provet för att se att hcg:t stiger..

• Thuleslapper
    CellenEllen skrev 2011-01-07 08:01:29 följande:
    tack tjejer..

grisensmamma;: man gillar ju att testa. Jag hade haft GALET ont i bröstvårtorna sedan 25dec då jag trodde jag hade äl men det släppte ju aldrig, sen hade jag precis blivit kär i en kille och vi hade legat horisontiellt hi hi hi hela dec.. Ville försäkra mig eftersom jag tod sprayen. hade sprayat 12 dagar. ( dock hade jag börjat med sprayaet 2 dagar försent... ) Jag hade sista mensen 4dec och testade mig 4jan. (däremot visade cb full äl 26 dec... hmm )
    hoppas svar på din fråga.. nu ska jag i väg o ta andra hcg provet för att se att hcg:t stiger..
    Åh grattis!! Vad roligt för dig/ er.
    Har bara en liten fråga.... om du precis har träffat en kille, hur har du/ni då lyckats få syranela utav läkaren?
    Själv har vi fått vänta i nästan 2 år innan vi kunde börja med IVF och få alla mediciner(går ju själv på USÖ...)

Lycka till nu med allt
    Kram
  • CellenEllen

Har också stått i kö i lång tid till ivf landsting ( har bet 2 själv privat) Ivf , var dock med en vän....
    galet va... E glad att jag hittat kärlek efter att ha varit singel i 5 år...

Svar på tråden har blivit gravid medan jag tagit synarela!!!