• Anonym (smärta)

Magsyra? smärtor i bröstet, rygg och strålar till hals osv

vet inte riktigt hur jag ska förklara smärtan då den är konstig. Men det börjar att jag får svåra smärtor i strupen som sen strålar till böstet. smärtan är nästan krampaktig. Sedan får jag ont i ryggen och det känns nästan som det är lungorna som gör ont. smärtan strålar sedan vidare till skulderbladen till axlar, nacke och käkar.
    smärtan går över på någon minut för att sedan komma tillbaka. kan detta vara magsyra? finns det någon som har känt detta? Ja har lite uppstötningar just nu men inga stora. Börjar bli orolig men jag vill inte åka till sjukan...

• Svar på tråden Magsyra? smärtor i bröstet, rygg och strålar till hals osv
  • Anonym

låter som magkatarr tycker jag
    har du prpvat med locec

• Anonym (smärta)
    Aprilbarn1 skrev 2011-01-06 20:05:32 följande:
    Det där är tecken på en hjärtinfarkt.. men ingen panik. ring rådgivningen!
    nej det tror jag inte, e 25år. Smärtan går ju över. Smärtan är mest i ryggen och axlarna så är det en speciell smärta typ en molande smärta som stramar..svårt att förklara.
    Anonym skrev 2011-01-06 20:05:34 följande:
    har du prpvat med locec
    Jag har ett stressig liv just nu och har funderat på de.. tog en tablett förut och smärtan i bröstet försvann men smärtan i axlar och rygg kvastår..
  • Anonym

Magkattarr, magmunsbråck kanske eller nått.

• Aprilbarn1
    Anonym (smärta) skrev 2011-01-06 20:09:46 följande:
    nej det tror jag inte, e 25år. Smärtan går ju över. Smärtan är mest i ryggen och axlarna så är det en speciell smärta typ en molande smärta som stramar..svårt att förklara.
    Anonym skrev 2011-01-06 20:05:34 följande:
    har du prpvat med locec
    Jag har ett stressig liv just nu och har funderat på de.. tog en tablett förut och smärtan i bröstet försvann men smärtan i axlar och rygg kvastår..
    man kan få hjärtinfark även om man är 25.. behöver verkligen inte vara så illa, men det är fortfarande tecken..just say'n
  • Anonym
    Aprilbarn1 skrev 2011-01-06 20:12:32 följande:
    man kan få hjärtinfark även om man är 25.. behöver verkligen inte vara så illa, men det är fortfarande tecken..just say'n
    Även tecken på halsbränna. Nackontet och axlarna kan ha med att du spänner dig att göra.
  • Anonym (smärta)
    Aprilbarn1 skrev 2011-01-06 20:12:32 följande:
    ja det tror jag,, men ja tror att det känns annorlunda då.. det är inte en tryckande känsla i bröstet utan en svidande,brännande krampaktig smärta som sprider sig. Smärtan försvinner efter tag och kommer tillbaka. Känns som att det skulle vara en hjärtattack skulle smärtan kvarstå?just nu sitter smärtan i skulderbladen, nacken mest... hehe men tack för svaret :)
  • Anonym (smärta)

ska tillägas att jag är väldigt rapig och vill rapa mer än vad jag kan.. hmm... funderar på magkatarr.....

• Aprilbarn1
    Anonym skrev 2011-01-06 20:14:27 följande:
    Även tecken på halsbränna. Nackontet och axlarna kan ha med att du spänner dig att göra.
    Ja absolut! Men det är väl inte värt att ta risken?
  • Anonym (smärta)

jag har haft sånt här innan, men inte så mkt.. typ känt den stramade smärtan i strupen och käkarna. men inte lika så här länge eller vad man ska säga. Om det hade vart en hjärtattack så hade ju smärtan kvarstå.. den e ju borta nu.. men ja tror nog att det e magsyra.. om det kommer göra ont igen ringer ja rådgivningen.

Svar på tråden Magsyra? smärtor i bröstet, rygg och strålar till hals osv