• Anonym ("gråhårig)

Vad är det här, har jag blivit gråhårig?

Ja det verkar nästan så!!!
    Hur kan det komma sig jag ju inte ens 30 än

Här om dagen då jag såg mig själv i spegeln såg jag flera konstiga hårstrån i kalufsen, ganska korta och de såg nästan vita ut.
    Har det kommit över en natt eller? Jag hade inte så här för en tid sen.
    Det måste ha kommit efter min graviditet. Jag fick barn för ett par månader sen.
    Fler som upptäkt att de fått grått hår efter graviditeten eller innan 30?
    Det här känns inge kul, vill va anonym

• Svar på tråden Vad är det här, har jag blivit gråhårig?
  • Lola Jämtland

Jaaa.....vissa får gråa strån när de är 20...andra när de är 50....Det är så individuellt....mina kom nog när jag var typ...27-28 kanske.....

• Änglatuss

jag är 23 och har en del gråa hårstrån, är skitpinsamt ju

• TheBlueRose

Kladda in lite toning i håret det gör jag .

Jag upptäckte mitt första strå då jag fyllde,,30+

• sheeba

Är 23, fick min första kring 20 tror jag
    När jag lyfter vid tinningen så är det massa grått. Även vid pannan.
    Men det är ju normalt och det tillhör åldrandet om det så kommer vid 20 eller 40

Men man får tona eller färga ända sättet att få bort de små gråa

• Anonym ("gråhårig)

Jaa, det är väl bara att acceptera då. Känns skönt att höra att det finns flera unga gråhåriga personer iallafall, trodde jag var ensam.
    Nu är jag lite rädd att det ska spridas bilxtsnabbt och att jag ska vara helgrå inom kort.
    Hur döljer ni era gråa strån, tonar ni? Funkar slingor? Eller låter ni det vara?
    Käns pinsamt om någon skulle se och komentera det, brukar folk kommentera ert gråa hår?

• Änglatuss

jag färgar mitt hår

• Änglatuss

jag färgar mitt hår
    dom kommenterar aldrig mina gråa hårstrån inte ens sambon ser dom
    de tänker nog inte på de som en själv tänker på saken

de är lika dant med finnar tror jag, man tänker själv att man ser ut som en salamipizza men omgivningen tänker inte på de

• sheeba

Är du mörkhårig så syns det ju tyvär mer
    Jag har förgat mitt nu och gjort slingor men de sitter ju inte i för alltid hat typ 1 cm utväxt nu. Men ett tips om du är ljushårig eller lite ljusbrunt är ju att lägga slingor ljusa slingor. Då döljer du de gråa lite och de blir lite annan nyans i håret.

Men tyvärr så är det ju lite svårt när dte är mörkt, tycker inte det är så snyggt med blonda slingor i ett jätte mörkt hår

• Anonym ("gråhårig)

Tack för era svar

Jag har väl sådär mellanbrunt hår, inte jättemörkt men typ cendréfärg.
    Jag har haft ljusa slingor förrut men färgade det mörkt när jag var gravid. Kanske därför jag inte har upptäckt det förrens nu? Eftersom det syns mer i det mörka håret.
    Jag funderar på att göra slingor, det borde täcka. Annars blandas det väl upp med det blonda och syns mindre, ja man kan ju hoppas iallafall

Änglatuss, du har nog rätt det är mest man själv som tänker på sina skavanker.
    Men jag har blivit som fixerad av detta nu sen jag såg det.

• ciani

Jag fick några gråa hårstrån när jag var gravid. Var 27 då. Tycker inte det gör så himla mycket. Jag har mörkt hår och tycker att de syns jättetydligt, men jag undrar om nån annan än jag ser dem egentligen Men som sagt, jag tycker inte att det gör något och skulle hela håret börja bli grått så kan man ju tona eller färga om man tycker att det är ett problem...

Svar på tråden Vad är det här, har jag blivit gråhårig?