• Trillerilla

Hur hög är din mobilräkning?

Jag har själv:
    Telenor Surfa Bas: 99 kr samt 50 kr för telefonen samt Fri Familj 49 kr  = 198 kr

Min telefonräkning ligger oftast på runt 600 kr, och då ringer jag ändå gratis till min pojkvän. Tycker inte att jag ringer speciellt mycket utöver detta, visst, till mamma, någon kompis, och andra samtal såklart, men jag är inte den som spenderar timmar i telefon. 

Hur gör ni andra? Läser om folk som betalar typ 200 i månaden, har ni kontantkort eller abonnemang? 

Tack på förhand Glad 

• Svar på tråden Hur hög är din mobilräkning?
  • Kazeer

Jag har kontantkort i mobilen och jag fyller på 300-500 kr om året.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • duopappan

Det beror ju naturligtvis mycket på hur mycket man pratar i telefon. Jag kör med Parlino kontantkort och ligger på runt 100:-/månad. Men, jag ringer å andra sidan inte så mycket.

• Hihi2

Betalar 349 kr i månaden med Kompis pott 249 kr + 100 kr i förhöjd avgift. Då ingår fri mobilsurf och gratis samtal/sms till tele2/comviq. Får ringa/sms:a för de 249 kronorna. 

• Trillerilla

Ja, det verkar ju onekligen som att kontantkort är billigast, men så har jag ju skaffat mig en såndära smartphone och då vill man ju surfa också. Dumt...

• Pussakaninen

Kan tillägga att jag inte har någon hem telefon & pojkvännen delar på mobilen då hans är trasig för tillfället, eller ja, det har den nu varit i typ 3-4 månader, hehe...

• Hihi2
    Trillerilla skrev 2011-01-06 22:21:28 följande:
    Ja, det verkar ju onekligen som att kontantkort är billigast, men så har jag ju skaffat mig en såndära smartphone och då vill man ju surfa också. Dumt...
    Har du en sådan telefon så är abonnemang med fri surf att föredra, annars kommer pengarna på kontantkortet att försvinna illa kvickt! 
  • Trillerilla
    Hihi2 skrev 2011-01-06 22:21:08 följande:
    Betalar 349 kr i månaden med Kompis pott 249 kr + 100 kr i förhöjd avgift. Då ingår fri mobilsurf och gratis samtal/sms till tele2/comviq. Får ringa/sms:a för de 249 kronorna. 
    Håller du dig inom detta, och ringer inte för mer än så? I så fall är det ju jättebra!
    Pussakaninen skrev 2011-01-06 22:24:52 följande:
    Kan tillägga att jag inte har någon hem telefon & pojkvännen delar på mobilen då hans är trasig för tillfället, eller ja, det har den nu varit i typ 3-4 månader, hehe...
    Oj. Det är ju också jättebra. Men, ringer ni aldrig någon då? Jag fattar inte hur det kan bli så billigt Skäms
  • Hihi2
    Trillerilla skrev 2011-01-06 22:28:10 följande:
    Håller du dig inom detta, och ringer inte för mer än så? I så fall är det ju jättebra!
    De flesta jag sms:ar till har tele2 eller comviq så det är ju gratis. Även de flesta jag ringer till har tele2/comviq så till dem blir det bara uppkopplingsavgift, vilken dras från de där 249 kronorna tillsammans med det andra jag ringt för, vilket inte alls är mycket.  

Har enbart haft abonnemanget i tre månader, men hittills har jag hållit mig inom gränsen :) 
  • mamita64

Comviq kompis 75 kronor brukar räcka fint för mej i en månad. Ofta finns det pengar kvar när månaden går ut
    Jag ringer folk som också har kompis och sms:ar förvisso mest till dem, men även till andra

Svar på tråden Hur hög är din mobilräkning?