• Snabelkaka

Skor till min rosa klänning? (dop)

Finns det några "modemedvetna" familjelivare?

Jag köpte en ljusrosa kort klänning som jag ska ha på min dotters dop om tre veckor. MEN nu är den stora frågan: Vad har man för skor till? Testade med svarta stövlar men det såg lite konstigt/schlampigt ut. Vill nog inte ha ballerinaskor eller liknande heller, eftersom det är vinter och då tänker alla i kyrkan "Men guuud har hon sommarskor på sig!!!" Så vad göra?

• Svar på tråden Skor till min rosa klänning? (dop)
  • Hihi2

Några lättare stövletter kanske? Annars kan du ju byta skor i kyrkan från stövlar till ballerina om du vill ha det? 
    Men om du har mörka strumpbyxor så kanske det ser lite mindre slampigt ut med stövlar?

Glad 

• Tazzme

Vad tror du om ett par lågskaftade stövlar/skor då, typ såna som bara går till ankeln?
    Eller ett par höga stövlar, men utan klack och i en ljusare färg som matchar klänningen bättre.

Om du inte har några själv, så kanske du kan låna av någon kompis eller så får du köpa ett par enkom för dopet. Men se då till att det är ett par skor som du kan ha användning för senare också.

Med ett par vita, hellånga leggins eller vita tjocka strumpbyxor till kjolen så kanske det inte heller ser lika "slampigt" ut att ha svarta stövlar till. Fast det beror ju också på hurudana stövlarna är. Tajta lackstövlar med jättehög stilettklack kanske ser slampigt ut vad du än matchar dom med Flört *skratt*

• Snabelkaka

Här är klänningen. Stövlarna slutar precis innan knät börjar ungefär:
  • Snabelkaka

Tack för tipsen, vet inte om jag skulle försöka hitta ett par stövletter ändå. Det låter ganska vettigt. Men vilka färger passar? Grå, vit?

• Snabelkaka

Tack! Köpte den på B young. Hade den inte till dopet men kmr användas flitigt till sommaren :)

Svar på tråden Skor till min rosa klänning? (dop)