• minnap

brunröd hårfärg

Är sjukt sugen på att färga håret till brunrött. J
    ag har VÄLDIGT mörkmörkmörkbrun färg nu med cirka 3 cm utväxt. (heter det så ? )
    Skulle håret bli brunrött om jag köpte en röd hårgfärg?
    Jag vill just nu inte ha helt rött utan det ska vara brunrött, skifta lite rött kan man väl säga.
    Hjälp !
    ( Och frissan har jag inte råd med )

• Svar på tråden brunröd hårfärg
  • talare

titta på färgkartorna, de ger en bra hänvisning på vilka nyanser som passar ditt hår. däremot blir det antaligen en nyansskillnad mellan utväxten och resten av håret.

• MiisPiis

Färgkartorna säger tyvärr inte mycket, blir oftast helt annorlunda! Om du provar nåt i koppar så kan du ju alltid färga igen om det inte blev OK.

• minnap
    talare skrev 2011-01-06 23:57:21 följande:
    titta på färgkartorna, de ger en bra hänvisning på vilka nyanser som passar ditt hår. däremot blir det antaligen en nyansskillnad mellan utväxten och resten av håret.
    Jag tycker det är fint då det är rödare i utväxten och resten är lite diskretare :)
    Men ska kika på det ialf.
    Kan du rekommendera nåt bra märke ?
  • minnap
    MiisPiis skrev 2011-01-07 00:00:26 följande:
    Färgkartorna säger tyvärr inte mycket, blir oftast helt annorlunda! Om du provar nåt i koppar så kan du ju alltid färga igen om det inte blev OK.
    Okej. Får se hur detta slutar :)
    Men är sjukt trött på denna hårfärg nu så. hehe
  • nittioett

nutrisse har en jättebra färg. jag färgade från mörkbrun till denna som heter "mörk rödbrun", och resultatet blev som du beskriver att du vill ha det, att det ska skifta i rött :) skitsnyggt blev det! :)

• minnap
    nittioett skrev 2011-01-07 00:15:26 följande:
    nutrisse har en jättebra färg. jag färgade från mörkbrun till denna som heter "mörk rödbrun", och resultatet blev som du beskriver att du vill ha det, att det ska skifta i rött :) skitsnyggt blev det! :)

Okej, tack ! :) Ska se om jag hittar den !
  • talare
    MiisPiis skrev 2011-01-07 00:00:26 följande:
    det beror till stor del på håret (kvalitén o färg) innan. jag har färgat mitt hår en del genom åren, ibland med mindre lyckat resultat och ibland med gott resultat och har alltid bara utgått ifrån färgkartorna.

bäst, på mitt hår iaf, har varit nutrisse och loreal. schwarzkopf har fungerat märkbart sämre för mig.
  • minnap
    talare skrev 2011-01-07 00:21:36 följande:
    det beror till stor del på håret (kvalitén o färg) innan. jag har färgat mitt hår en del genom åren, ibland med mindre lyckat resultat och ibland med gott resultat och har alltid bara utgått ifrån färgkartorna.

bäst, på mitt hår iaf, har varit nutrisse och loreal. schwarzkopf har fungerat märkbart sämre för mig.
    Hårfärgen är ungefär den som jag har som på min profilbild, lite mörkare än så.
    Kvaliten är väl hyftat bra, knappt slitet.
    Ska till affären imorgon och kika.
    Ska göra mig fin inför kryssningen nästa vecka tänkte jag ;P
Svar på tråden brunröd hårfärg