Vilken viktminskningsmetod är bäst?
Har ca 25 kilos övervikt. Är så innerligt trött på att gå upp och ned. Jag vill hitta en metod som VERKLIGEN ger ett (helst) livslångt resultat. Vilken metod lyckades du med bäst - på lång sikt, inte kortsiktigt.
Har ca 25 kilos övervikt. Är så innerligt trött på att gå upp och ned. Jag vill hitta en metod som VERKLIGEN ger ett (helst) livslångt resultat. Vilken metod lyckades du med bäst - på lång sikt, inte kortsiktigt.
Tror man bör välja det alternativ där maten består mest av sådant man bäst gillar...annars är det ju så svårt att hålla sig till det! Tycker jag iaf :)
GI känns för mig som en stabil och bra diet!
Min man gick ned med viktväktarna. Inte bara dieten, utan han tog till sig hela konceptet med bättre vanor och mer motion. Innan han började vägde han över 100 kg till sina dryga 180 cm. Han gick ned till 75, men då var han för smal. När han gått upp 3-4 kg igen var han perfekt och ungefär där har han hållit sig i tio år nu.
GI och Nutrilett funkade bäst för mig. VV funkade inte alls, för MIG. Helt enkelt för att det var för krångligt och för att jag är för komplex. Konceptet i sig fungerar definitivt för många. Så det gäller att hitta det som fungerar för en själv. Tråkigt, men sant.
För mig funkar LCHF bäst. Jag är alldeles för sockerkänslig för att klara av GI. Även långsamma kolydrater är socker....
Xtraveganza
Jag gillar GI
Viktväktarna helt klart! Det är ju till för att man ska lära sig hur man ska äta och må bra. Man får ju dessutom äta ALLT men bara i viss mängd
Hej, gick ner tio kilo utan problem med hjälp av GI. Tog mig ungefär 5 månader att nå min mål vikt. Kände inte att jag valde bort så mycket. Jag märkte direkt efter min avgiftning från socker vilket gift det är med socker och nu när jag äter socker mår jag super dåligt. Räcker med en kaka för att jag ska känna mig bakis,illamående, yr, törstig,trött. Det är det inte värt så det är nu enkelt att välja bort sötsaker.
Juicen var svårast att välja bort.
Jag älskar mat och såser ,men är inte så förtjust i ris,potatis,pasta valde bort det helt i början av dieten ,men la sen till fullkorns bulgur,fullkorns pasta som jag faktiskt gillar bättre nu när jag vant mig. Och färsk potatis har lägre Gi än vinterpotatis så det äter jag på sommaren;)
Älskar också dessert ostar och finncrisp vilket blev mitt tröst godis:) Vinet har jag fuskat med det innehåller ju socker ,men dricker bara ett halvt-1 glas så det tycker jag är helt ok.
Vatten till maten passar mig bra.
Kände mig pigg,glad och fräsch med denna diet. Magen funkar bättre. Tränade också så det gjorde säkert sitt till i viktminskningen också.
Nu är jag gravid med tredje barnet och blivit avrådd att fortsätta med GI så jag får ta upp den igen i efter amningen;)
Har ändå fortsatt med att tänka lite GI och undvika sötsaker samt äta fullkorns produkter i pasta och bullgur och jag har än så länge bara gått upp 4 kilo och är nu i vecka 23. Med de tidigare graviditeterna har jag gått upp 25 kilo!! så sockret är den stora boven!!!!!!
Nu äter jag mörk choklad och the som tröst godis eftersom ostar/vin inte är tillåtet.
Lycka till vad du än väljer! Man får nog tänka igenom vad som passar en bäst. Motion är också viktigt för att lyckas!!
LLOE+MM metoden är det som vetenskapligt är bäst för kroppen i längden. Den slår allt med hästlängder