Hur stor risk för missfall efter v.13?
Sitter på jobbet och här finns det mycket tid till oroliga tankar, tyvärr.
Är nu i v.16, (15+1).
Vad vet ni om riskerna för missfall efter v.13 och man sett hjärtat slå?
Sitter på jobbet och här finns det mycket tid till oroliga tankar, tyvärr.
Är nu i v.16, (15+1).
Vad vet ni om riskerna för missfall efter v.13 och man sett hjärtat slå?
jag har läst på gravid.se att efter v.12 minskas risken för missfall med 65% :)
När jag var på vul i vecka8 och hjärtat slog och bebis var i lagom stlk så sa gyn att risken för missfall var minimal. Du har ju snart kommit halvvägs. NJUT
Risken är ju inte 100% från början
Jag vill minnas att jag läst att under grav. är risken mindre än 3% efter v12. Före v12 är den mycket högre.
Här står lite
http://www.niomanader.se/content.asp?id=1
Jag var oxå nojjig i början, trots att jag inte haft nåt mf eller ma. Men du har ju kommit så långt nu. Och passerat magiska vecka 12 med råge, så tycker du borde försöka lugna dina nerver lite iaf;) även o det såklart är svårt. Den gyn som jag gjorde vulet hos är inte den enda som sagt att när man sett ett pickande hjärta så är chanserna väldigt goda för en lyckad gravve. De flesta missfallen sker ju innan vecka 7, då hjärtat ska börja slå.
:) det kommer nog lugna sig ju längre in i graviditeten du kommer. Du kommer ju känna bebis dagligen snart, då är det annorlunda. Be att få komma till din bm och höra hjärtljuden om hon vill gå m på det?
Sen tar andra orosmoment vid i graviditeten. Det går ju som en berg och dalbana, en hormonkarusell utan dess like!:)