• Anonym

Hur stor risk för missfall efter v.13?

Sitter på jobbet och här finns det mycket tid till oroliga tankar, tyvärr.

Är nu i v.16, (15+1).

Vad vet ni om riskerna för missfall efter v.13 och man sett hjärtat slå?

• Svar på tråden Hur stor risk för missfall efter v.13?
  • Katta89

jag har läst på gravid.se att efter v.12 minskas risken för missfall med 65% :)

• Anonym
    Katta89 skrev 2011-01-07 00:27:47 följande:
    jag har läst på gravid.se att efter v.12 minskas risken för missfall med 65% :)
    Tack för ditt svar!
    Att det minskar med 65% är ju mycket....men det är ju ändå 35% kvar...
  • Jennass

När jag var på vul i vecka8 och hjärtat slog och bebis var i lagom stlk så sa gyn att risken för missfall var minimal. Du har ju snart kommit halvvägs. NJUT

• Anonym
    Barbabok skrev 2011-01-07 00:46:54 följande:
    Risken är ju inte 100% från början

Jag vill minnas att jag läst att under grav. är risken mindre än 3% efter v12. Före v12 är den mycket högre.

Här står lite
    www.niomanader.se/content.asp?id=1
    Haha, nej det är klart, lite småvimsig är jag visst

3% låter bättre än 35
  • Anonym
    Yohanna1985 skrev 2011-01-07 00:45:40 följande:
    När jag var på vul i vecka8 och hjärtat slog och bebis var i lagom stlk så sa gyn att risken för missfall var minimal. Du har ju snart kommit halvvägs. NJUT
    Försöker ta till mig detta!

Har gått igenom ett MA och därför är det så svårt, (nästintill omöjligt) att våga tro att det här kommer gå vägen...
  • Jennass

Jag var oxå nojjig i början, trots att jag inte haft nåt mf eller ma. Men du har ju kommit så långt nu. Och passerat magiska vecka 12 med råge, så tycker du borde försöka lugna dina nerver lite iaf;) även o det såklart är svårt. Den gyn som jag gjorde vulet hos är inte den enda som sagt att när man sett ett pickande hjärta så är chanserna väldigt goda för en lyckad gravve. De flesta missfallen sker ju innan vecka 7, då hjärtat ska börja slå.

• Anonym
    Yohanna1985 skrev 2011-01-07 00:59:03 följande:
    Jag var oxå nojjig i början, trots att jag inte haft nåt mf eller ma. Men du har ju kommit så långt nu. Och passerat magiska vecka 12 med råge, så tycker du borde försöka lugna dina nerver lite iaf;) även o det såklart är svårt. Den gyn som jag gjorde vulet hos är inte den enda som sagt att när man sett ett pickande hjärta så är chanserna väldigt goda för en lyckad gravve. De flesta missfallen sker ju innan vecka 7, då hjärtat ska börja slå.
    Tack för att du skriver, det lugnar en del iaf.

Men är bara så rädd att det ska bli MA igen och att bebisen kanske inte ens lever nu men att kroppen fortsätter att tro att jag är gravid. Man blir ju tokig på alla tankar! Men man får väl försöka ta dag för dag.
  • Jennass

:) det kommer nog lugna sig ju längre in i graviditeten du kommer. Du kommer ju känna bebis dagligen snart, då är det annorlunda. Be att få komma till din bm och höra hjärtljuden om hon vill gå m på det?
    Sen tar andra orosmoment vid i graviditeten. Det går ju som en berg och dalbana, en hormonkarusell utan dess like!:)

• Anonym
    Yohanna1985 skrev 2011-01-07 01:11:16 följande:
    :) det kommer nog lugna sig ju längre in i graviditeten du kommer. Du kommer ju känna bebis dagligen snart, då är det annorlunda. Be att få komma till din bm och höra hjärtljuden om hon vill gå m på det?
    Sen tar andra orosmoment vid i graviditeten. Det går ju som en berg och dalbana, en hormonkarusell utan dess like!:)
    Ja, jag hoppas jag kommer komma så långt så jag får känna sparkar. Jag frågade bm om hjärtljuden, men hon ville inte lyssna så här tidigt.

Är du gravid nu? I vilken vecka i så fall?
Svar på tråden Hur stor risk för missfall efter v.13?