• MissL01

Lön som växeloperatör/telefonist

jag har tidigare skrivit ett inlägg om detta och trodde att jag hade skickat iväg min aansökan till taxi sthlm. Men nu visade det sig att min ansökan inte kommit fram och undra inte varför de inte har ringt :(....Och nu är det självklart försent att skicka in en ansökan fyfan alltså...Aja då e det bara och leta vidare på andra telefonist jobb.
    Men frågan e bara vad lönen är? Är det någon som vet? E det ens värt att söka jobb som telefonist/växeloperatör? Någon som arbetar inom det?

Tack/ Linda!

• Svar på tråden Lön som växeloperatör/telefonist
  • sotnos1

Jag har jobbat med det och lönen är olika på vad för företag det är. Jag tjänade runt 106 kr i timmen. Inget att hänga i granen direkt men jag hade jobbet som extra jobb så mig passade det perfekt :)

• Havanna82

Det beror HELT på företaget. Jag har haft inkomster mellan 13 500 kr och 16500 kr/mån heltid. Inga topplöner mao.

• Cillalilla

jag har 22000... Riktigt nöjd med min lön för det jobbet...

• MissL01

Okej, jag ska ringa runt till olika telefon jobb och se vad jag hittar.

Sotnos: var det med semester ersättning? och Hur många timmar om dagen arbeta du på ett ungefär? var det hos Taxi sthlm som du var anställd?
    Jag funderar på att ringa upp det och höra om det inte är försent att skicka in en ansökan ändå. Eller kolla med de om de har ngt extra :)....

Tack/ Linda!

• sotnos1
    MissL01 skrev 2011-01-07 23:27:33 följande:
    Okej, jag ska ringa runt till olika telefon jobb och se vad jag hittar.

Sotnos: var det med semester ersättning? och Hur många timmar om dagen arbeta du på ett ungefär? var det hos Taxi sthlm som du var anställd?
    Jag funderar på att ringa upp det och höra om det inte är försent att skicka in en ansökan ändå. Eller kolla med de om de har ngt extra :)....

Tack/ Linda!
    nej det var det inte det var 106 och sen semester ersättning på det. Men jag jobbade i 4år och lönen höjdes med åren. Började jobba med 85kr h.. :/ men fick jobba mig uppåt.
    Det var inte taxi, det var i företagsreceptioner med växel. Kul och drivande jobb.
    Är det bara operatörs jobb du söker? annars så kan ja säga det företaget jag jobbade för som även finns i sthlm om du bor där.
  • Minne

Jag jobbar på ett taxibolag i uppsala, har 10 års erfarenhet och har ca 21000:-/mån+ ob...inte kanon, men det är ok med tanke på att ingen direkt utbildning krävs...(enbart lokalkännedom och viss datavan..)

• Cillalilla

Minne; Behöver ni folk? jag vill byta jobb från sthlm till uppsala...

• Minne
    Cillalilla skrev 2011-01-08 10:55:20 följande:
    Minne; Behöver ni folk? jag vill byta jobb från sthlm till uppsala...
    Vi behöver ingen ordinarie personal, vet dock inte riktigt hur det är med extra personal, tycker det känns som om det saknas folk jämt!!! men chefen säger att vi inte behöver någon mer extra, men som just nu när alla extra är sjuka och vi heltidare får lov att jobba extra, DÅ känns det ju!!

Men gå in på taxi kurirs hemsida och klicka dig in på Uppsala, där kan man skicka in en intresseansökan via webben!
    Lycka till!
  • fiamiaria

Sök iaf till Taxi Stockholm, så finns din ansökan. Brukar ibland svänga fort i den här branchen =)
    Får man komma in som timmis så brukar det ena ge det andra.

• Minne
    fiamiaria skrev 2011-01-08 17:37:18 följande:

Sök iaf till Taxi Stockholm, så finns din ansökan. Brukar ibland svänga fort i den här branchen =)
    Får man komma in som timmis så brukar det ena ge det andra.

Håller fullkomligt med!!! Det svänger fort!!!
  • Vendela18

hej äe ny i branschen. börjat för ca 2 veckor sen ingen erfaenhet alls från förr. de ja vill komma fram till är vf e ba så nervös varje ggn ja ska svara. finns de ngt ja kan göra för slippa de..

• Bibbidi
    Vendela18 skrev 2017-10-15 00:12:03 följande:

hej äe ny i branschen. börjat för ca 2 veckor sen ingen erfaenhet alls från förr. de ja vill komma fram till är vf e ba så nervös varje ggn ja ska svara. finns de ngt ja kan göra för slippa de..

Va? 

Alla är nervösa i början. speciellt om man inte har någon erfarenhet. Ju mer erfarenhet du samlar på dig, ju mindre nervös kommer du att bli (men lite nervös är man alltid på nya arbetsplatser även om man har erfarenhet). Det enda du kan göra är att skaffa erfarenhet. 
  • Feffe1988

Jag har 2 års erfarenhet och har timlön på ca 140 spänn+ ob. Så jag e riktigt nöjd.

Svar på tråden Lön som växeloperatör/telefonist