• aglili

Utrymme under trappa- hur utnyttja???

Håller på att fundera kring vår hall. Har en trappa med ett utrymme därunder som jag itne vet vad jag ska göra med. Problemet är att det sitter ett stort element på väggen under trappan så  det är svårt att sätta något där. Nån som kan ge mig någon ide om hur man då kan utnyttja utrymmet?

• Svar på tråden Utrymme under trappa- hur utnyttja???
  • La Lola

Fyller elementet nån  funktion? Alltså, skulle det bli kallt utan det?

Annars kan ni ju ta bort det o frigöra väggyta.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • mimsan01

Man kanske kan flytta på elementet och platsbygga nån slags förvaringslösning åt skor/ vantar/ vinterkläder eller vad man nu skulle behöva förvara?

• aglili

Min första tanke var också att ta bort det. men "gubben" tyckte inte det var bra. Vet inte om det verkligen är för att det inte är bra eller för att det blir för mycket jobb
    Det är vattenburet system så det kan ju bli lite mek.....

• La Lola
    aglili skrev 2011-01-07 09:02:44 följande:
    Min första tanke var också att ta bort det. men "gubben" tyckte inte det var bra. Vet inte om det verkligen är för att det inte är bra eller för att det blir för mycket jobb
    Det är vattenburet system så det kan ju bli lite mek.....
    Gör golvvärme då?
    Det kan inte vara så klurigt?
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • sockertopp78

Men stäng av det å gör som de andra säger gör en förvaring för skor vantar etc.
    jag har samma problem men har inget element där men jag funderar oxå på att göra en förvaring av någe slag.

• Sessan87

Vet inte om du har barn?

Isåfall är mitt tips att göra en hörna till dem där.
    Vi har satt dit ett litet bord och två små pallar, sen skruvade vi upp ett hyllplan på väggen där de har alla sina kritor och varsin förvaringsbox med sina papper och teckningar.

• Embla

Använder ni någonsin elementet? Om inte, låt det vara avstängt och så är ni fria att ställa saker framför/bygg runt omkring det.

Vi har ett utrymme under vår trapp som vi använder till förvaring. Vi har djupa köksunderskåp där som slukar barnens kritor och leksaker, returpapper och småsaker.

Vi hade på förslag att göra en lekhörna, men eftersom trappan är "öppen" ramlar det hela tiden ned smuts, damm osv och det behöver därför vara lättstädat.

• aglili

Får nog försöka bli av med elementet om det ska bli riktigt bra.....

• Tikka

Vi har våra hundar där. De älskar att krypa in under trappen och de bäddar och grejar där inne. De smyger in där på kvällarna och kommer knappt ut förrän de måste. På dagarna kan man hitta igen dem där.

Svar på tråden Utrymme under trappa- hur utnyttja???