• snart bebis

Ska föda på Danderyds sjukhus, vad behöver jag ha med i BB-väskan?

Du som nyligen fött på Danderyds sjukhus, kan du hjälpa mig med vad jag behöver ha med i BB-väskan?
    Vad får man tillgång till där? Har de t.ex. vetekudde, cd-spelare mm till låns? Får man fri tillgång till blöjor? Har de amningsinlägg och bindor mm?
    Skriv gärna tipsen med rubrikerna: till mamma, till bebis.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Ska föda på Danderyds sjukhus, vad behöver jag ha med i BB-väskan?
  • Girle

Hej! Jag förlöstes där 2007. Cd-spelare fanns i förlossningsrummet, tror inte att det fanns på bb-rummet (bodde på avd, inte på patienthotellet). Bindor o blöjor fanns. Minns tyvärr inte hur det var med amningsinlägg. Det finns apotek på sjukhuset om ni behöver krishandla. Vetekudde frågade jag aldrig efter så där kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Vi hade med: kläder till mig, pojkvännen, bebisen. Filt till babyn. Cola, dexteosol o godis. Napp.

Lycka till!

• Emma 89

Gå in på danderyds hemsida! Står jättemkt intressant där. De har bla en lista på vad de tycker man ska ha med sig. Finns även en liten film om hur det går till när man ska föda där, bildrundtur på patienthotellet och lite sånt!

www.ds.se

• Minnas Mamma

Jag behövde inhandla extra byxor till mig själv
    Blödde igenom dom paren jag hade med mig :S

• snart bebis

Tack för Era svar! Ska kolla in deras hemsida nu. Det känns som att det börjar bli dags att ha BB-väskan klar. Är beräknad till den 13 januari.

Svar på tråden Ska föda på Danderyds sjukhus, vad behöver jag ha med i BB-väskan?