• Adrienne

Namnet Milton?

Ett av mina absoluta favoritnamn är Milton. Vilket heldissas av familjen som tänker på porrkungen Bert Milton (som jag inte ens hade hört talas om innan). ad tycker ni? Är det ett fint namn och kommer alla att tänka på porrkungen? Eller är det white trash? Kom gärna med era åsikter!

• Svar på tråden Namnet Milton?
  • Sugarpaste

Nja, Milton är inte min grej. Men så gillar jag mer klassiska namn.

• MayasMamma08

Jag tycker Milton är jätte fint
    Har heller aldrig hört talas om den andra..

• Ringtail

För mig är Milton främst ett hästnamn (fanns en mycket känd tävlingshäst som hette det för ett antal år sedan).

Som namn på ett barn känns det lite sunkigt/trashigt, typ som Melwin och Milian och alla andra såna namn. Urk.

• Linda1976

Jag dissar.

Porr och hästen tänker jag på direkt. Stackars unge.  

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Kinya
    Kinya skrev 2011-01-07 13:20:15 följande:
    Jag tänker på hästen Milton. sv.wikipedia.org/wiki/Milton_(h%C3%A4st)
    Oj, där blev det nåt annat. Vad märkligt... jag kopierade länken på sidan om hästen Milton och dök det upp en gubbe som hette Milton. Jaja, strunt samma. Jag tÄnker itne på porrkungen Milton iaf utan Milton för mig är en häst.  
  • sophia08

Namnet  Milton får mig  att tänka på en häst eller  en hund.
    Tycker  att namnet är  gulligt  men på en person  så blir  det larvigt  samt ett  wt namn ( förlåt ) 

• Ts Mamma

Jag som hållt på med hästar i 25 år tänker direkt på sagohästen Milton som var min (och Många andras) drömhäst när jag var liten...

Så för mig är det ett jätte fint namn som jag absolut skulle kunna kalla min hund, häst eller katt men inte mitt barn...

• Kallebus

Milton är John Whitakers fantastiska hopphäst!
    Kommer aldrig att vara något annat för mig.

Men helt okej som namn till barnet, jag har hört betydligt sämre förslag.

• DenNamnbitne

Det är väl ganska fint och jag tänker inte på Bert Milton. Däremot tänker jag på Milton Friedman som var en amerikansk nyliberal ekonom som inte hade så jättetrevliga idéer.

• Mynta

Min katt heter Milton. Drömmer Jag tänker, som så många andra, på hästen Milton. Någon porrkung tänker accosierar (stavning, hilfe) jag det inte till. Fint namn på häst/hund/katt, jag gillar det inte på människor.

• vimsigastemamman

Fick det namnförslaget av en kompis ifall bus i magen skulle vara en pojke men jag nappade inte då jag först tänkte på porrkungen och sen på hästen.

• Dr Mupp

Tänker direkt på hästen.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Matruska

Tänker också på hästen. En bekant blev pappa till en liten Milton för ca... ett år sedan? Stackarns barn!

• Art Vandelay

Jag tycker att det låter som ett cigarettmärke.

Svar på tråden Namnet Milton?