• MammaTillTindra

Hur såg era barns 2-års kalas ut?

Som rubriken lyder: Hur såg era barns 2-års kalas ut?
    Är första gången jag ska ha barnkalas för min dotter och vill gärna få lite inspiration

♥ Blev mamma till Tindra 2009-01-17 ♥
  • Svar på tråden Hur såg era barns 2-års kalas ut?
  • Cia o krabaten

2-års var bara med familjen.
    3-års var med 2st nära barnkompisar.
    4 var första barnkalaset. 

• FamHull

Vi hade faktiskt lite barkalas när sonen fyllde 2. Några vänner med barn. Bjöd på korv & bröd och glasstårta. Hade även fiskedamm. Lite överdrivet i vissas ögon kanske men sonen och dom andra barnen busade och hade kul i alla fall och det va huvudsaken.

• Rocktroll

Intressant att läsa Glad min dotter fyller 2 år i april och vi ska nog ha lite barnkalas då vi har ganska många vänner och släktingar med barn i samma ålder. Blir nog bara lek och fika. Inget organiserat då 2 åringar inte kan sitta stilla för fem öre haha.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Salt Groda

Vi hade kalas hemma med vänner, ca 10 barn och 20 vuxna. Av barnen var det fyra st tvååringar, fyra bebisar och två lite äldre barn.
    Vi hade gjort massa små mackor och lite annat plock, som en buffé. Öl och vin till de vuxna som ville ha, samt läsk och juice/mjölk till de små.
    Alla barnen lekte och pysslade. Hade ställt fram kritor, papper, små pappaskar, lim, paljetter, klistermärken så de kunde pyssla om de ville. Annars lekte de med leksaker, blev ju en del nytt i och med alla presenter.
    Sen hade vi tårtan mot slutet, med ljus och sång.
    Inga andra planerade lekar eller aktiviteter för jag tycker de är för små. Alla umgicks, pratade, lekte. Jättetrevligt. Kalaset varade i två timmar, och det var precis lagom!

• Åskan

Min dotter fyller 2 imorrn. Inget kalas. Ingenting. Bonusbarnen kommer väl över och fikar lite. Några presenter på morgonen typ. Hon är ju inte så medveten, varöfr göra sig massa besvär när man inte behöver

• Themis

Kalasen med kompisar började vid allmänt vid 3 år där vi bodde då.

2 årskalaset var bara med familjen.

• FamiljenHietala

Första kalaset hade vi hemma!
    Andra så hyrde jag ett ställe som heter Saltsjöbus där det bjöds på pannkakor, lek m.m !!

• MammaTillTindra

Vi ska idag ha släktkalas då vi blir 18 persponer. Ska bjuda på tårta med Hello Kitty på och godis. Imorgon blir det barnkalas, då 5 stycken små barn kommer. Då bjuds det på Hello Kitty tårta. Sen blir det Fiskedamm! Jag tycker detta är jätte kul och är inte alls stressad, annars hade jag inte gjort det! Kommer bli en jätte rolig helg! Sen på måndag är det Tindras födelsedag, hon är på dagis då så jag skickar med glasspinnar till alla barnen. Sen när vi är hemma från jobb och dagis, får Tindra sina presenter av oss och vi har en lugn och mysig kväll. Tror det blir bra 

♥ Blev mamma till Tindra 2009-01-17 ♥
  • Boel1

Fika med tårta tillsammans med mannens syster och deras två barn i ungefär samma ålder. Paket naturligtvis! Jag hade det första barnkalaset för min äldsta flicka när hon var 7 år, hon frågade inte efter det innan dess så då tyckte jag att det var onödigt!

• Emeli b

Ingen som tycker att det är onödigt med godis, läsk o sånt till 2-åringar?

• puss
    Emeli b skrev 2011-01-15 14:32:55 följande:

Ingen som tycker att det är onödigt med godis, läsk o sånt till 2-åringar?

klart det är.
    up yours
Svar på tråden Hur såg era barns 2-års kalas ut?