• Anonym (Kissnödig)

Alltid kissnödig

Innan jag skriver om det mer tänkte jag bara påpeka att jag ska ringa till vårdcentralen.

Jag har haft det här problemet i ett par år nu och det börjar bli handikappande. Jag går alltid på toaletten och jag känner mig i princip alltid kissnödig. Så fort jag har lite i blåsan så känner jag mig nästan överdrivet kissnödig och måste på toa. Det stör min nattsömn eftersom jag måste upp flera gånger per natt för att gå på toa.

Jag vill knappt på på stan eller gå på bio eller liknande för att jag alltid måste veta att det finns en toalett i närheten. Jag kan inte hänga med mina kompisar på stranden/i parker på sommaren för att jag blir superkissnödig efter en timme. Om jag ska åka buss/tåg en längre sträcka så dricker jag inte alls innan. I bland dricker jag knappt någonting på en hel dag, men blir ändå kissnödig.

Om jag dricker läsk eller alkohol så blir det ibland så illa att jag måste kissa var 5-10e minut och då kommer det väldigt mycket varje gång.

Är det någon annan som har dessa problem? Har ni fått veta vad det beror på? Jag har inte diebetes och jag är inte gravid, sådant är uteslutet sedan länge. Jag har alltså varit med det här till vårdcentralen tidigare men inte fått någon speciell hjälp, så jag ska försöka gå dit igen.

• Svar på tråden Alltid kissnödig
  • EJai

Låter som du helt enkelt behöver träna upp din muskel. Detta med hjälp av en sak som jag inte kommer ihåg vad den heter men att gå till vårdcentralen lå¨ter bra. Hoppas det löser sig fort för dig för inget roligt att känna sig kissig hela tiden

• Anonym

Min syster är likadan.. Det sitter mestadels i psyket. Du tänker på det hela tiden och det gör bara saken värre.

• Anonym (Anna)

Min pappa har samma problem, hans läkare sa att det "satt i huvudet". Han tänker alltså själv "Åh nej, nu kommer jag att bli kissnödig snart!" och så framkallar man känslan på egen hand. Rent fysiskt är han alltså inte kissnödig innan han börjar oroa sig för det.
    Men det kan såklart vara något medicinskt fel också tyvärr.

• Den allsmäktige

Ju oftare du kissar desto mindre blir blåsan.

• Anonym (Kissnödig)

Jag har försökt göra övnmingar under något åt, där jag väntar så länge som möjligt med att gå på toaletten, men det blir helt outhärdligt efter bara någon timme. Som längst har jag kunnat hålla mig i 3-4 timmar innan jag verkligen måste på toaletten. Jag kan tänka mig att det är psykiskt, eftersom det är ett stort problem i vardagen, och då tänker jag ju ofta på att jag måste gå på toa. T ex innan jag går och handlar, innan jag åker någonstans, innan jag ska göra saker ö h t. Det blir som en ond cirkel. Däremot är ju känslan av att vara kissnödig på riktigt. Det känns som att blåsan hela tiden skickar signaler om att jag borde gå på toa.

• Sorbus

Kontakta vården så kan du få hjälp. Det låter som överaktiv blåsa det du beskriver och det kan behandlas på flera sätt. Om du söker på "överaktiv blåsa" på nätet kan du hitta en hel del information.

Svar på tråden Alltid kissnödig