• Trinis

Tips på saker att hitta på i Göteborg

Jag vill gärna ha tips på vad man kan hitta på på helger och andra lediga dagar med en 3-åring i Göteborg.

• Svar på tråden Tips på saker att hitta på i Göteborg
  • Hannah74

Universeum. men det är kanske lite dyrt, men vi har årskort som ju blir mkt billigare.

men annars älskar sonen (och vi) alla lek o busland. Perfekt.

Vårt mirakel JOHN 080226, Vårt under LINA 090503 Länk i pres
  • eliten

Slottskogen och titta på lite djur och leka på lekplatsen där "plikta" o

• augustisten

Stadsmuseet och sjöfartsmuseet är toppen. Båda har barnrum där ungar kan springa runt och leka och inträdet är 40 kr för ett helt år (gäller på dessa och ytterligare några tex naturhistoriska som också är kul med alla uppstopapde djur). Vi har bott på museerna i perioder :)

• Zäta
    Jag tror att man kan köpa typ ett säsongskort som gäller på alla museum... då kan man ju "kika in" lite oftare...
    Slottsskogen
    Bada och fiska krabbor
    Liseberg (guldpass eller nåt sånt)
    Lekland
    Gunnebo slott
    Simhallen
    Bowla 
    Åka skridskor

Vissa aktiviteter lämpar dig kanske inte på vintern.
    Ibland kan man rabbla upp grejer, men det brukar ju inte bli av att man faktiskt gör några av sakerna :S 
  • augustisten

Stadsbiblioteket brukar ha barnaktiviteter - tex sagostund - på lördagar vid två, men även annars är det ett bra ställe att gå till med småbarn.

• Takid

Kan tipsa om boken "Barnens Gbg guide". Kostar i och för sig ett par hundra kronor men där står ALLT man kan hitta på i stan och dess omgivning. Massa museer som är barnvänliga, naturreservat, lekplatser och MASSOR av mera tips. Jag har hittat fullt med saker att hitta på som jag inte tänkt på annars.

• Trinis

Tack för tips, och särskillt om boken Barnens Gbg guide, jag lånade den på bibiloteket tänkte titta i den först, men tycker den verkar så bra så jag ska nog köpa en

Jonathan min älskling
Svar på tråden Tips på saker att hitta på i Göteborg