Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Mumsen

Hej min kille har programmerat, pacman , pong, space invaders mm!

Hej min kille har programmerat, pacman , pong, space invaders mm!

Han har skaffat en sida på webben, några tips för att få dit folk?

• Svar på tråden Hej min kille har programmerat, pacman , pong, space invaders mm!
  • Runguska

Det bästa är nog att köpa reklamplats på lite större sajter eller byta banners med sajter med liknande innehåll. Gör man reklam i typ forum och så blir man oftast rätt oomtyckt och får trådarna stängda.

• Mumsen

Ja, jag tänkte inte göra reklam i forum, men en reklamplats ska jag förslå till han
    TACK!!!!

• Runguska

Det menade jag inte heller att jag trodde Jag talar bara utav egen dyrköpt, pinsam och något dålig erfarenhet.

Ett annat tips är förresten Google AdWords, då bestämmer man själv hur många kronor per dag man vill använda att annonsera med. Sedan om någon söker på ex. Pac Man så kommer hans sida upp överst i en grön ruta tror jag det är. Och google använder ju "alla" så det är faktiskt väldigt effektivt!

• ReRant

Tipsa länksajter såsom:

buzz.bazzoka.se
    www.fark.com
    ollo.net
    www.funnygames.se/main.php

Osv. Finns hur många som helst.

Han kan dessutom regga sig på forum och fråga folk vad dom tycker, be om kritik med mer.. Folk blir inte så förbannade om man talar tydligt om från början att man har gjort spelen, men vill ha feedback. Det är mer smygreklamen folk stör sig på.

Sedan får man ju såklart akta sig för att spamma sönder forum med inlägg såsom: "Öh, kolla mitt spel som jag har gjort!!!111"

• Isolde
    Nu när TS har fått råd tycker jag att vi lämnar den här tråden åt sitt öde. Så det inte riskerar att bli reklam av det hela.

/Moderator
  • Pappa DeNiro

Kan vara bra med lite sökordsoptimering så att man hittar sidan enklare via sökmotorer.

>IsFjord
    Med tanken på att hon inte länkar sidan eller talar om vad den heter så kan det knappast räknas som reklam om det var det du syftade på.

Svar på tråden Hej min kille har programmerat, pacman , pong, space invaders mm!