• Takid

Pannkakor till kalas? Tips önskas...

Min son vill sååååå gärna bjuda på pannkakor på sitt kalas. Kan man steka pannkakor i förväg och på något sätt värma på dem på kalaset utan att de blir helt mjuka och sliskiga? Kan ju inte stå och steka pannkakor till 7 barn på kalaset . Tacksam om någon har tips att komma med.
    (Hans andra alternativ är våfflor - antar att det inte är lättare det...)

• Svar på tråden Pannkakor till kalas? Tips önskas...
  • Mei

Pannkakstårta är ju smarrigt. Annars kan man göra plättar och lägga ut på bakplåtspapper lite omlott på varandra i rader och värma i ugnen så blir åtminstone halva kanten per plätt frasig, tror det funkar även om man lägger pankisarna så också faktiskt. Förstår du hur jag menar?

• Cia o krabaten

Röstar också för pannkakstårta
    Annars brukar jag värma överblivna pannkakor i mikron, men då måste de ätas direkt typ
    Kanske lättare att ha dem stå i ugnen och bli varma om det är många? 

• Takid

Tack för tipsen, pannkakstårta går tyvärr bort då sonen varken gillar grädde eller sylt... Men jag ska prova med att lägga dem på bakplåtspapper och värma på i ugnen. Två veckor kvar till kalaset så jag hinner provlaga .

• Cia o krabaten
    Takid skrev 2011-01-08 01:43:57 följande:
    Tack för tipsen, pannkakstårta går tyvärr bort då sonen varken gillar grädde eller sylt... Men jag ska prova med att lägga dem på bakplåtspapper och värma på i ugnen. Två veckor kvar till kalaset så jag hinner provlaga .
    Testa och värma dem i ugnen i en liten stapel, typ 5st på varandra, så att de inte blir torra bara en och en.
  • AaronElina

läste nu att han inte gillar grädde, men tänkte på arlas nya grädda m jordgubb o choklad :)  kanske dom andra små gästerna gillar :)

• Takid
    AaronElina skrev 2011-01-08 07:56:27 följande:
    läste nu att han inte gillar grädde, men tänkte på arlas nya grädda m jordgubb o choklad :)  kanske dom andra små gästerna gillar :)
    Ska jag bjuda på till pannkakorna . Tack för tipset, aldrig sett.
Svar på tråden Pannkakor till kalas? Tips önskas...