Bix skrev 2011-01-14 07:49:10 följande:
Att resa sjalv behover verkligen inte vara sa krangligt :)
Jag har rest sjalv med min dotter tva ganger, forsta gangen nar hon var 1 ar och andra gangen nar hon var 18 manader (jag sjalv ar 23). Vi akte till Australien bada gangerna.
Forsta gangen var nog den jobbigaste och enklaste.
Man far tanka pa att packa med sig verkligen allt man kan tanka sig att behova utan att det blir for knoligt.
Nu vet jag inte ifall det var tips infor flygresan du behovde eller bara restips i allmanhet.
(Liten notering, jag sitter och skriver med ett par kalsonger pa huvudet. Dottern tyckte jag skulle ha dom pa huvudet.. :D)
Snalla medresenarer ar inte alltid sakert. Man far tanka lite pa hur man ar sjalv nar man flyger, hur manga ganger har man sjalv erbjudit sig att hjalpa en barnfamilj med deras barn sa mamman far sova lite t.ex.?
Men det betyder ju inte att dom inte finns :)
Men att packa mkt enkel mat, kex, russin och sma leksaker ar alltid bra. Kunna overraska lite da och da. Jag gjorde sa att jag la undan en del av hennes gamla leksaker sa tt jag kunde ta fram dom igen pa flygplanet.
Hon tyckte daremot att det roligaste var att traska omkring i gangarna, sa det var det vi gjorde mestadels. Vi gick och gick och gick och gick. Nu ar ju sant lite bra ocksa eftersom annars kan man ju latt fa tjocka ben och avdomnade ben.
Att tanka pa ocksa, ar att faktiskt ta med sig lite hostmedicin, febernedsattande och nasspray. Sist vi akte nu sa blev min lilla sjuk pa 12 timmars planet och jag hade ingen medicin med mig. Sa det var bara for henne att vanta tills vi kom fram till Sydney for att kunna fa hostmedicin och febernedsattandet.
Iomed att luften ar sa torr pa planen sa kan dom latt bli hostiga.
Nu blev det lite mkt kanske med tanke pa att det har kanske inte riktigt var vad du var ute efter, men ifall du vill ha mera tips infor att resa med en liten, sa hor garna av dig :)
Lycka till!
Med snälla o hjälpsamma medresenärer så tänkte jag väl mest på att folk brukar kunna erbjuda sig att lyfta nå'n tung väska eller så - jag menade inte att de brukar vara barnvakt så att jag kan sova!