• Mammatill2troll

Munsås

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-07 20:47
    Snacka om att rubriken blev lite fel!MUNSÅR ska det ju stå..

Våran son som är 5 månader har fått munsår,vad gör man?

Han verkar inte ha ont av det.Jag upptäckte det nu ikväll
    Ska vi smörja med något?

Någon som har lite tips?annars får jag vänta tills måndag och kontakta bvc

• Svar på tråden Munsås
  • Lenora

hihi...munsås...

Jag vet inte vilka märken som finns i Sverige men vi hade en salva som hette Bonjela för barn som hjälpte när vårt barn fick tänder och den kan användas för munsår också. Men har han inga besvär skulle jag inte använda det. 

• Mammatill2troll
    Lenora skrev 2011-01-07 21:11:36 följande:
    hihi...munsås...

Jag vet inte vilka märken som finns i Sverige men vi hade en salva som hette Bonjela för barn som hjälpte när vårt barn fick tänder och den kan användas för munsår också. Men har han inga besvär skulle jag inte använda det. 
    hihi ja jag råkade skriva fel och skule radera men tryckte på enter i stället=)
  • Mammatill2troll
    Sugarpaste skrev 2011-01-07 21:12:54 följande:
    Är det herpes?
    Inte en aning.Men jag sökte på munsår på google men det jag fick fram var herpes.Men mamma säger att munsår är en typ av herpes.Jag har som sagt inte en aning
  • Sugarpaste

Har du eller din partner herpes? Hur ser såret ut?

• Mammatill2troll
    Sugarpaste skrev 2011-01-07 21:25:15 följande:
    Har du eller din partner herpes? Hur ser såret ut?
    Nej ingen av oss har munsår/herpes.Det det ut som ett litet torrt utsla preis vid mungipan
  • Sugarpaste
    Mammatill2troll skrev 2011-01-07 21:30:46 följande:
    Nej ingen av oss har munsår/herpes.Det det ut som ett litet torrt utsla preis vid mungipan
    Dä är det förmodligen inte herpes. Herpes är ssmå vätskande blåsor som gör överdjävligt ont.
  • Mammatill2troll
    Sugarpaste skrev 2011-01-07 21:43:38 följande:
    Dä är det förmodligen inte herpes. Herpes är ssmå vätskande blåsor som gör överdjävligt ont.
    okej ja detta är ett litet rött märke vid mungipan.Men tycker det är så kostigt att det kommer upp herpes när man söker på munsår
  • tarrrap
    Sugarpaste skrev 2011-01-07 21:43:38 följande:
    Mina blåsor har aldrig gjort ont, men kliat desto mer.
    Munsår är väl herpes(?), men om ingen av er har det är det lite konstigt om det bryter ut så tidigt på ert barn. Alla har det förvisso latent, men det brukar inte bara komma sådär utan anledning vad jag vet. Kan det vara så att barnet rivit sig, fått nappeksem....?
  • Sugarpaste

alla munsår är inte herpes. Du kan ha sprickor och sår runt och på munnen utan att det är herpes. På TS beskriving låter det inte som herpes. Dessutom blir små barn jättesjuka vid primärutbrott av hepres. Ofta kass allmäntillstånd, och väldigt ont.

• Mammatill2troll

Sambon pratade med sin syster,så kom dom in på att våran son har munsår.Då berättade hon att hon har varit på apoteket för hon har ett munsår som är envist och inte vill försvinna.Våran son var hos henne tidigare i veckan då vi var tvungna att åka till sjukhuset.

Hon hade vart i ansiktet och gosat med honom och pussat honom på näsan mm..
    Kan det kanske vara så att det är sambons syster som gett våran son munsår?

Svar på tråden Munsås