• kiwi2012

byta lägenhet - billig semester

Hej!

Jag är en ensamstående snart tre barns mamma som sitter och funderar på sommaren...

Finns det mer folk som skulle vara intresserade att byta lägenheter med varandra för  att
    få en hyfsat billig semester?

Jag bor i en tre:a på 100 kvm i Lidköping. Bor 1 km från sk Torget vilket är centrum i stan. Perfekt
    gångavstånd utmed Lidan och då även se alla änder. På vägen går man genom en jättefin Stadspark med en superkul ny lekplats.
    Parkeringsplats finns också. På andra sidan gatan ligger det stora fotbollsplaner. 

Skara och Skara Sommarland ligger ca 2,4 mil härifrån. Här i närheten finns även äventyrslandet i Götene, Kinnekulle, Läckö Slott. Vi har även ett utomhusbad som är otroligt välbesökt på sommaren.

Lidköping är en jättemysig sommarstad med massor av affärer och lekplatser.

Vore kul om ngn mer skulle vilja fixa en "billig" semester i år.

Alex 980805 - Mio 051213 - BF 110424
  • Svar på tråden byta lägenhet - billig semester
  • Petrah

jag har oxå tänkt på detta, fast då kanske utomlands det finns väl nån sånn sida där man kan byta lägenheter, men vet inte vad den heter?"

Wild, Raw and Beautiful
  • Bästamorsan

Ah det låter så fint att jag gärna skulle byta med Dig!
    Om det inte var så att jag också bodde i Lidköping =) 

• kiwi2012
    Bästamorsan skrev 2011-02-20 22:43:21 följande:
    Ah det låter så fint att jag gärna skulle byta med Dig!
    Om det inte var så att jag också bodde i Lidköping =) 
    haha ja där ser man :)
  • singelfar

jag har en 3a i nynäshamn,,, kuststad med mycket badplatser..

skulle iof vara kul att hitta ngn att kanske åka till kolmården,high chaparall  och sånt med,, har husvagn

• kiwi2012
    singelfar skrev 2011-02-21 14:54:36 följande:
    jag har en 3a i nynäshamn,,, kuststad med mycket badplatser..

skulle iof vara kul att hitta ngn att kanske åka till kolmården,high chaparall  och sånt med,, har husvagn
    Kolmården har jag varit inne på med...
  • singelfar

funderade på fredag till sönd.. fast i sommar då,, ni får jättegärna följa med..

dom hade oxå påsköppet,, med specialvisningar,, verkade jättekul

• kiwi2012
    singelfar skrev 2011-02-21 15:17:40 följande:
    funderade på fredag till sönd.. fast i sommar då,, ni får jättegärna följa med..

dom hade oxå påsköppet,, med specialvisningar,, verkade jättekul
    hade varit riktigt roligt... nu så vet ju inte jag hur vår sommar ser ut än men det går
    säkert att få till... påsk vet jag att jag kommer hålla mig hemma då jag väntar smått då..
  • singelfar

då får vi ta det u sommar då , skratt

• enmammatill
    kiwi2012 skrev 2012-03-01 17:33:14 följande:
    Några??
    Hejsan!

Jag har en lägenhet (2:a) i Stockholm, cirka 2 min från tunnelbanan och 10 min från T-centralen. Jag skulle eventuellt vara intresserad, men skulle gärna vilja veta mer om din;) Måste man till exempel ha bil? Och vilka veckor skulle du kunna?

• kiwi2012

Hej!

Vi flytta förra sommaren, bor kvar i samma hus fast i en fyra nu. Hur menar du med bil? Om man behöver bil för att? Jag skulle kunna de mesta veckor...  

Alex 980805 - Mio 051213 - Villemo 110418
  • enmammatill
    kiwi2012 skrev 2012-04-18 12:54:03 följande:
    Hej!

Vi flytta förra sommaren, bor kvar i samma hus fast i en fyra nu. Hur menar du med bil? Om man behöver bil för att? Jag skulle kunna de mesta veckor...  
    Hej igen! 
    Alltså, jag menar om det är nödvändigt att ha/hyra bil för att ta sig till badplatser, centrum osv?
    Eller går det bra med bussar?  Så det är alltså en fyra ni bor i (såg att det var ett tag sen du startade tråden...)
    Vore kul att se lite bilder..;) Självklart kan jag också skicka.

Min lägenhet är 54 m2, ett sovrum (barnrum), ett vardagsrum och ett kök med diskmaskin. Badrum med badkar och tvättmaskin. Finns bäddsoffa och möjlighet att ställa in extrasängar till barn. Bor i ett lugnt och barnvänligt område (lekplats och skog precis bredvid huset), med närhet till kommunikationer och badplatser, parklek, centrum mm.

• enmammatill

Nu såg jag förresten att det var förra året som du startade tråden...
    Är du fortfarande intresserad av att byta lägenhet? 

Svar på tråden byta lägenhet - billig semester