bubbelbadkar?
Tänkte köpa det men vet inte vad man ska ha.
Hur rengör ni era?
Såg att det fanns badkar som rengjorde sig själva med nån sorts jonisering, vet dock inte hur det funkar el vad det är.
Anv ni nåt medel?
Tänkte köpa det men vet inte vad man ska ha.
Hur rengör ni era?
Såg att det fanns badkar som rengjorde sig själva med nån sorts jonisering, vet dock inte hur det funkar el vad det är.
Anv ni nåt medel?
ingen som har bubbelkar å brukar rengöra det?
Vi har något medel vi använder ibland. Men vi insåg snabbt att man tröttnar på bubblorna och i efterhand skulle vi bara valt ett stort badkar istället. Eller satsat mer pengar på en separat lösning där motorn är placerad i annat rum, ljudisolerat eller liknande så man inte störs. De flesta bubbelbad i privata hem låter så mycket att man stänger av när man ska prata eller lyssna på musik. Numera är det mest treåringen som badar och då fylls inte badet helt och han vet ännu ej hur man sätter på bubblorna. Går ju ändå inte bubbla med för lite vatten i.
Jag är inte så intresserad av bubbel men guben och barnen tjatar om det, jag tar lika gärna ett vanligt badkar.
Hur mycket vatten måste man ha för att köra bubbel?
Har ni nåt billigt kar el ett från vvs butiken? funderar på rustas men vet inget om det
Vattnet måste fyllas upp så pass att det täcker sprutgrejerna, iaf det som vi har...
Samlar mycket gegg i "rören", ibland luktar det illa, och när man bubblar kommer det ut
massa slajm som flyter runt i badvattnet...
Låter illa när man bubblar, efter att nyhetens behag lagt sig så bubblar man max 1 gång i månaden...
MAX...
Brukar köra igenom med diskmaskinspulver ibland.
Bättre att köpa ett vanligt badkar, som kanske är lite större?
Vi har bubbelbadkar sedan ett par år tillbaka men till vilken nytta.
Jag har bubblat mindre än 10 ggr
Maken och jag (romantiskt bad ihop) 1 gång.
Ungarna använder det som stort badkar utan bubblor.
Tyckte först det skulle kännas lyxigt men i nästa hus önskar jag mig en bastu eller mer förvaring istället.
Jo de ska städas varje månad (brukar slarva).
men hugga inte vill jag ha en massa äckel i badvattnet, kompisarna som jag frågat säger att det funkar så bra å inte behöver det rengöras, bli rent i rören när man spolar ut vattnet ju.
Ja frågan är ju om man kan köpa ett billigt på rusta för 6000 kr och vara nöjd den tid någon vill anv det typ nåt år i början el om man ska satsa på ett 12-15000 kr å tro att det är bättre.
I det här fallet tror jag tyvärr att dyrt är bättre. Men någon som köpt billigt kanske kan recensera. Vi köpte för normalpris och är nöjda med kar och funktion men ledsnade snabbt på ljudet. Testa hos en kompis som har ett bubbelbad.
Var noga med rengöringen. Det som är otäckast är inte svarta flagor (som vi aldrig har fått) utan det ni INTE kan se. Det kan växa rätt otäcka saker i stillastående vatten och allt vatten kommer inte ut.
funderar också på bubbelbadkar... men det låter så läskigt det där med rören, att det bildas massa gegg där i..
Vi har ett, och har aldrig haft problem med gegg eller dylikt i rören. Inte heller har det blivit nyhetens behag, men det beror väl på hur man är som person och vi älskar att bada. Visst blir det mindre tid över för sånt med småbarn, men någon av oss badar iaf en gång i veckan och använder bubblet varje gång. Det är ju urskönt och avslappnande! Tända ljus, ha en skön nackkudde...
Köpte ett medel som skulle rengöra rören, men det skummade så förbaskat så vi använde det bara en gång och efter det diskmaskinstablett.
Jag tror att nyhetens behag gick över för mig även för att jag gillar att läsa i badet och det går inte när man bubblar
Boken blir så blöt... Bada gör vi oftare på vintern, så karet används rätt ofta, men just bubblorna använder vi sällan.
Jag älskar också att bada, är ett riktigt blötdjur, men nja... Ett vanligt badkar är nog bättre faktiskt.
Konstigt att vi får massa gegg i rören..
Inga fler som det stinker för heller ibland?
När man inte kört bubblorna på ett tag.