Hur reagerade din mage när du började md LCHF?
Har känslig mage, men vill gärna prova LCHF, hur mådde ni i början? Fixade ni fettet?
Har känslig mage, men vill gärna prova LCHF, hur mådde ni i början? Fixade ni fettet?
Redan efter ett par dagar på LCHF så blev min mage lugn. Helt lugn. Det var nästan magiskt och gjorde mig helt lyrisk. Jag har lidit av magkatarr, illamående, gaser, värk, uppkördhet, ibs - you name it - sen jag var 12 bast. Jag har haft ont varje dag. ALLT detta är spårlöst försvunnet.
från att fjärtat fem gånger i timmen till att inte fjärta alls.
I början mådde jag illa som fan. Ett tips: gurka och isbergsallad! För att ge dig en fräschare, lättare känsla i munnen.
Min mage reagerade inte.
Jag känner precis som Lady Dahmer....Magiskt!!
Jag blev förstoppad.
Från att inte ha några problem alls med magen, fick jag med LCHF stora problem.
Jag lider av IBS och har aldrig mått så dåligt som när jag körde lchf
Jag kräktes efter varje måltid och hade rännskita konstant.
För mig funkade det inte. Kör medveten viktminskning utan uppoffring ist.
Mår toppen bra i magen, gått ner 12 kilo på 4 månader endast genom promenader och ändrad kost :)
Mådde konstant dåligt de första 4-6 veckorna... men efter det mådde jag kanon, har aldrig mått så bra ;) Livet har förändrats totalt!!! Tidigare körde jag totallt kolhydratfritt , men de senaste månaderna äter jag rotgrönsaker & ibland händer det att jag kan äta en grovfralla på jobbet när jag inte hinner gå iväg & äta lunch. Men det har inte påverkat vikten något.
Annars äter jag & min sambo ingen pasta, inget ris, ingen potatis & i princip då inget bröd!!! Man inser ju nu i efterhand att man inte är gjord för att äta så mycket kolhydrater!!! Dock vräcker vi inte i oss så mycket fett som vissa extrema Lchf:are förespråkar!!! Vi äter med sunt förnuft & aldrig lightprodukter!!!
Jag hade samma problem som lady dahmer. Jag hade ballongmage och var så otrolig gasig, jag klarade knappt av att sova över hos folk. Fjärtade hela tiden, och inga små rackare heller. I början hade jag lite hård mage och sen vart jag lös i magen, men efter nån vecka hann det ställa in sig och nu har jag bara problem med magen när jag är sjuk eller äter för mkt kolhydrater :)
Jag kan vara med folk utan att ursäkta mig till toaletten varje kvart :P
verkar vara olika Tack alla för svaren!!