Stort eller litet?
Med första dottern hade vi ett hyffsat stort dop, vi bjöd sambons syskon + respektive och hans mamma och mormor. På min sida kom min mamma, hennes man, min farmor och farfar, faster och farbror + barn. Även min morbror, moster och kusin var närvarande samt dotterns gudmor med familj.
Fikat hade vi sen hemma hos min mamma i form av pajer och kaffe/te/saft och kakor m.m. Ja ni fattar, hela galoppen.
Med dotter nr 2, som nu är 3½ månad, så vill jag ha ett mindre dop. Jag orkar inte med allt ståhej igen. Jag tänkte endast ta två vittnen från min sida och två från sambons + gudfar, som är sambons bror. Saken är den att jag känner mig dum om jag gör såhär också med tanke på att dotter nr 1 hade så stort dop. Men samtidigt kände jag det påtvingat, jag var inte mig själv heller pga förlossningsdepp. Men nu däremot är man ju vaken men ändå vill jag inte ha ett stort ståhej. Hur ser ni på detta? Är jag dum? Saken är ju den också att sambons mamma kommer ha svårt att acceptera litet då hon är en sån som gärna vill ha alla samlade. Vad göra? =|