• Anonym

Luktar illa från mina öron, fast jag tvättat dom noga...

Är lite orolig varför det kommer lukt från mina öron...ska det göra så?...

Brukar rengöra med tops då och då... vet att man inte ska göra så...men vill ju inte lukta illa därifrån eller ha lort där...

Men nu börjar jag allvarligt fundera på om det verkligen ska lukta så illa...har inte tyckt att det gjort så tidigare...

Har inte ont i öronen och är inte förkyld eller så...utan det känns som dom liksom alltid är orena..*ursäkta mitt ofräscha samtals ämne här*

Bör jag gå och kolla upp mina öron fast jag inte har värk elelr andra problem med dom?

Vet inte riktigt hur jag ska få bort den obehagliga lukten förutom att rengöra med tops med lite vatten på...och tvätta öronen såklart på utsidan/bakom som vanligt.

• Svar på tråden Luktar illa från mina öron, fast jag tvättat dom noga...
  • Tezz i
    Sapato skrev 2011-01-08 02:56:25 följande:
    Hur kan du lukta på öronen?
    Hon luktar väl på topsen...
  • sotnos1

Sluta topsa öronen!!! Antagligen har du fått in massa skit och bakterier som gör att du fått en infektion.. Rinner det i öronen? Du ska heller ALDRIG topsa med vatten då det kommer in fukt i öronen vilket i sin tur gör att du kan få eksem eller liknande besvär. Att topsa öronen gör att du förstör reningen i örat som örat sköter själv annars! Sluta topsa, när du duschar så du täcka öronen med bomull så de inte kommer någon fukt, peta inte i öronen under några omständigheter. Gör detta ett tag o om de inte går över kontakta läkare.

• Koppkakan
    Sapato skrev 2011-01-08 02:56:25 följande:
    Hur kan du lukta på öronen?
    HAHAHA!
    Tezz i skrev 2011-01-08 02:58:07 följande:
    Hon luktar väl på topsen...
    HAHAHA

• Anonym

Tack för era svar...

Nämen jag kände liksom att det luktade skumt när jag kliade där...och tyckte det kändes lite som att det var vätska inuti på någotvis...

Det är ju svårt att låta bli att pilla bort där man vill ju vara helt ren...och måste liksom kolla i bland, gör inte ni det?...

Tycker inte det räcker att bara tvätta utsidan...men vet ju att man inte ska pilla inuti...men ja..jag måste liksom det ja...

Men kanske har jag någon infektion nu...utan att jag har andra besvär...

Ja...här kan man ställa alla frågor...skönt det..*ler*

Svar på tråden Luktar illa från mina öron, fast jag tvättat dom noga...