Preventivmedel och minskad sexlust...
Jag undrar vilket/vilka preventivmedel som ger minskad sexlust? Vet att det är väldigt olika från person till person men finns det ngt som är extra känt för att ge minskad sexlust??
Jag undrar vilket/vilka preventivmedel som ger minskad sexlust? Vet att det är väldigt olika från person till person men finns det ngt som är extra känt för att ge minskad sexlust??
Har ingen aning, jag har hormonspiral & min sexlust är på topp
p-piller har iaf det som biverkning, du kan ju alltid googla om olika preventivmedel och läsa själv?
Men de som innehåller hormoner kan ju påverka, då dessa kan ställa om balansen i kroppen helt. dock inte hormonspiral som endast verkar lokalt om jag förstått det rätt :)
p-piller minskar min lust.. brukar skoja om att med så här lite sex kan vi skippa skydd (3 samlag på 6 år)..
när jag hade p-stav (implanon) så hade jag i princip NOLL sexlust, kändes bara jobbigt och besvärligt.. usch =) sen bytte jag till kombinerade p-piller (yaz) och det blev mkt bättre, gubben blev glatt överraskad =)
du får nog helt enkelt prova dig fram och se vad som funkar för dig =)
*puffar* Inga fler som använt/använder sig av preventivmedel med erfarenhet??
Hur lång tid brukar det ta innan man känner av biverkningar såsom minskad sexlust??
För mig: p-piller
Jag minns faktiskt inte vad det hette, för jag slutade äta det för 2-3 år sen, minst.
Jag märkte faktsikt inte av den minskade sexlusten så himla mycket, förrän min p-pillersort råkade vara slut då mina tog slut och jag behövde köpa nya. Visst hade jag märkt av att jag inte var så sugen längre, men jag kopplade inte ihop det med pillren förrän detta hände. Hon i kassan sa att de hade tagit slut i hela landet och att apoteken hade fått förhållningsorder från läkare att sälja av ett annat motsvarande märke.
Hon sa att det var samma sak, bara annan tillverkare. Jag hade ju inte så mycket att välja på, utan fick lov att köpa en karta av det andra märket.
Även om det sagts att det var samma sak, så märkte jag en klar och tydlig skillnad på mig själv. Minns inte vad det var, humöret, sexlusten eller nåt annat. Men när jag märkte att bara för att jag bytte tillverkare på pillren, så påverkade det min kropp såpass mycket i alla fall. Då började jag fundera på hur pass stor skillnad det var på att äta/inte äta p-piller och kopplad då först ihop den minskade sexlusten med p-pillren.
Slutade äta dom sen. Ville inte proppa min kropp full med en massa sk*t.
Ppiller minskar som fan!!
Den vanligaste biverkningen med de flesta hormonella preventivmedlen är minskad lust ( libido).
Sen finns det ju fler och värre biverkningar dessutom.
Kopparspiral, sterilisering och pessar minskar inte lusten.
Kondom kan minska njutningen, men inte lusten.
P-piller (trionetta, trinovum, jasmine, neovletta) fungerade utmärkt. Minipiller (Cerazette) minskade min sexlust rejält, insåg inte att det berodde på minipillrena förrän jag slutade efter ca 2-3år ätande (av andra orsaker). Vet inte hur p-sprutan påverkade sexlusten men jag gick upp i vikt.