varför ska man inte svara på 3 knackningar?
jag undra och har undrat väldigt länge varför man inte ska svara på 3 knackningar.
vad jag har fattat det som så är det folk från andliga världen som vill komma på besök eller att någon därifrån vill höras.
men som sagt varför ska man inte? har fattat det som att det kan vara farligt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-08 12:46
Nu har jag pratat med mamma i telefonen, och hon sa; om du skulle knacka hos någon för att komma in så knackar du automatisk tre knackningar.! och att man inte ska leka med svarta madam eller anden i glaset, för man ger sig in i en lek man egentligen inte kan med.
men hon visste inte varför man inte skulle svara:P
men nu fick jag svar på min fråga iaf, lite..
för det är så att min kusin på 24 år, min mormor på 67 år och min farfar på 87 år. har dött under 1,5 år. och till varje människa har jag sagt " du får gärna komma och hälsa på, men bara du knackar innan så jag vet att du kommer " och det knackade i morse. så det var nog någon av dom som ville komma och hälsa på :)
min mamma berättade även en sak som hände nydligen, min farfar dog nu i början på oktober och han bodde i samma hus fast på undervåningen. och mamma var ensam hemma, pappa har åkte och min lillebror med.. och så när hon gick in i duschen hörde hon en harckling och tänkte " är jag inte själv i huset" så gick hon runt och kollade med hittade ingen och då tänkte hon direkt på farfar, för han behövr ju inte knacka för att komma in eftersom det också är hans hem.!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-08 19:10
en gång så stog jag och diskade, sonen sover och jag är helt ensam hemma.
då hör jag ett skåp öppnas och vänder mig om och det är öppet, när jag vänder mig om igen så hör jag hur det stängs igen. och då är det stängt!
en annan gång så satt vi vid bordet, och jag drack och hade en handen i knät och thilian(sonen ) hade inte heller händerna på bordet. och då lyftes mjölkpaketet från bordet 3 cm ca, oich sedan släpptes ner ganska fort..!
satt en gång på en buss ingen var bakom mig, eller så. och när jag vänder mig om ser jag en mans huvud. dagen efter så är jag inte mig själv och berätta detta för mamma, hon fråga massa saker oich tillslut kommer vi fram till att jag har hans känslor i mig. den dagen så skrek sonen så fort han såg mig..
lite sådana saker har jag varit med om :)