Recept m kycklingfile.Gärna m grädde
Vill ha goda recept på kycklingfile.Får gärna vara grädde i eftersom jag har mycket av det i kylen.
Vill ha goda recept på kycklingfile.Får gärna vara grädde i eftersom jag har mycket av det i kylen.
Kyckling i citrussås
4 kycklingfileer
1 apelsin
1 citron
1 buljontärning
3 dl vatten
0.5 tsk dragon
2 msk vetemjöl
2.5 dl mellangrädde
persilja
honung
Pressa apelsinen och citronen. Tillsätt vatten, buljong och kryddor. Dela kycklingfileerna i 2-3bitar var. Lägg dem i citrussåsen och låt koka i 15-20min.Rör ut mjölet i grädden. Tillsätt grädden. Låt koka i 3-4 min. Smaka av med honung och tillsätt hackad persilja.
1 stekt kyckling
smör
2 vitlöksklyftor
1 zucchini (ca 300g)
2 msk pressad citron
1 hönsbuljongtärning
2 dl vatten
1 tsk rosmarin
4 lagerblad
2 tsk soja
1 dl vispgrädde
Dela kycklingen i småbitar och pressa vitlöken. Stek i smöret. Blanda övriga ingredienser och häll över kycklingen låt puttra i 5 min utan att det kokar. Smaksätt med salt och peppar.
Stek Kycklingen (kryddad) , blanda grädde o chilisås o valfria kryddor, häll över o låt puttra en stund . Servera med ris o ev en sallad . Enkelt o gott.
Tack för goda recept! Gärna fler
www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx Skit gott!
Bryn kycklingfiléer lite snabbt.Behöver inte steka igenom. De ska få färg och yta bara! Lägg i en ugnsform tillsammans med bitar av röd/gul/orange paprika. Blanda grädde, mangochutney, smulad hönsbuljongtärning, curry, pressad vitlök, peppar och om ni gilar starkt lite sambal oelek eller chili.. Häll över i formen! Ugn 200 grader 20 min cirka, kanske lite längre. Servera med ris, gärna jasmin!
Chicken á la King!
Man bryner kycklingen i bitar
Häller på grädde (+ eventuell mjölk)
Kycklingbuljong
Lägger i en strimlad röd paprika och champinjoner (hela champinjoner blir supergoda om de sakta kokar med länge, de suger åt sig smaken)
Koka en bra stund på svag värme, red eventuellt såsen
Enkelt och gott!
En enkel variant vi gör ibland är.
stek kycklingfilébitar, röd paprika och champinjoner i smör. Häll av så du får bort spadet (främst det bruna från svampen)
Mixa grädde med mjukost och valfria örter. Häll på kycklingen och låt koka lite.