• Anonym (?)

tidigt gravida? Hur kändes era bröst?

Jag har en kort fråga. Hur hade ni ont i brösten när ni blev gravida? (tidigt i graviditeten och först och främst med första barnet). Anledningen till att jag frågar är att mina bröstvårtor är knasigt ömma, framför allt en, men resten av brösten är oömma och har inte växt i omfång. Funderar på om det är skengraviditet eller riktig trots att testen är negativa. (Har många andra symptom, men tar inte upp dem i denna tråd tänkte jag)

Hur var era "bröstsymptom"? Ömma? Större? Bara bröstvårtorna? Hjälp ;)

• Svar på tråden tidigt gravida? Hur kändes era bröst?
  • GulTussilago

Ömma bröstvårtor hade jag tidigt i mina graviditeter. Brösten var möjligtvis lite spända, och senare blev de något fylligare, men det var på bröstvårtorna som det märktes mest

När har/hade du BIM?

• Anonym

När jag blir gravid så blir jag väldigt medveten om att jag har bröst. Minsta beröring känns jättemycket och det är inte bröstvårtorna som blir känsliga utan hela bröstet. Jag vet inte om de blir större men det känns som om de är i vägen. Då är det dags att plocka fram graviditetstestet.

• Anonym (?)
    GulTussilago skrev 2011-01-08 11:23:26 följande:
    Ömma bröstvårtor hade jag tidigt i mina graviditeter. Brösten var möjligtvis lite spända, och senare blev de något fylligare, men det var på bröstvårtorna som det märktes mest

När har/hade du BIM?
    hur länge hade du ömma bröstvårtor bara? Och när började de bli fylligare? Jag är på bim+16 ungefär och har ingen mens i sikte. Dock mycket mensvärk till och från. Men testen visar negativt..
  • Flisan79

3 grav, 3 olika svar.

Första var ingen skillnad från vanliga PMS bröst.

Andra, extremt ömma bröstvårtor precis innan bim

Tredje, inte ett unns av smärta i brösten öht.

• Anonym (?)
    Flisan79 skrev 2011-01-08 11:28:28 följande:

3 grav, 3 olika svar.

Första var ingen skillnad från vanliga PMS bröst.

Andra, extremt ömma bröstvårtor precis innan bim

Tredje, inte ett unns av smärta i brösten öht.

tänk att det kan vara sån skillnad från graviditet till graviditet :)
  • GulTussilago
    Anonym (?) skrev 2011-01-08 11:27:40 följande:
    hur länge hade du ömma bröstvårtor bara? Och när började de bli fylligare? Jag är på bim+16 ungefär och har ingen mens i sikte. Dock mycket mensvärk till och från. Men testen visar negativt..
    Hmm, kommer inte riktigt ihåg. Men ett av de första tecknen är iallafall ömma och erigerade( eller vad säger man?) bröstvårtor.
    Första grav tänkte jag inte på om brösten blev fylligare, men vid andra och tredje grav kändes det ganska tidigt. (kanske v-6-7 eller nåt?)

Du kanske skulle ta och höra med BM om vart mensen tagit vägen? Kanske de kan kolla med blodprov eller nåt om det inte ger utslag på vanliga urinprov?
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2011-01-08 11:25:20 följande:
    När jag blir gravid så blir jag väldigt medveten om att jag har bröst. Minsta beröring känns jättemycket och det är inte bröstvårtorna som blir känsliga utan hela bröstet. Jag vet inte om de blir större men det känns som om de är i vägen. Då är det dags att plocka fram graviditetstestet.
    typ den känslan har jag också, som om de är i vägen och jag helst av allt skulle vilja plocka bort dem från min kropp ett tag. Dock är inte hela brösten ömma..det är bara en känsla.
  • Anonym (?)
    GulTussilago skrev 2011-01-08 11:31:19 följande:
    Hmm, kommer inte riktigt ihåg. Men ett av de första tecknen är iallafall ömma och erigerade( eller vad säger man?) bröstvårtor.
    Första grav tänkte jag inte på om brösten blev fylligare, men vid andra och tredje grav kändes det ganska tidigt. (kanske v-6-7 eller nåt?)

Du kanske skulle ta och höra med BM om vart mensen tagit vägen? Kanske de kan kolla med blodprov eller nåt om det inte ger utslag på vanliga urinprov?
    okej!  ja, jag har tid nu i veckan. Men man blir ju galen av att gå hemma och bara grubla så då hamnar jag osökt på familjeliv och babblar ;)
  • Anonym (?)

fler som kan dela med sig av sina erfarenheter?

• Boosse

Jag kände att de var ömma men det kändes liksom inte som mens-bröst om man nu säger så, det är svårt att förklara. hade även mensvärk som inte kändes som vanlig mensvärk heller, annorlunda helt enkelt. Detta var väl några dagar innan mensen skulle komma. bröstvårtorna känd ejag ingen skillnad på.

• Anonym

De har varit lite ömma, annars ingen skillnad. Är i vecka 33 nu och tycker inte har blivit större än.

• Anonym (?)

roligt att höra lite olika historier! Fler?Glad

Svar på tråden tidigt gravida? Hur kändes era bröst?