• Anonym (nettan)

svider av aloe vera!

Hej! hört att aloe vera ska vara bra om man är irriterad och har eksem i underlivet. jag köpte ren bra aloe vera och tog det i underlivet..trode underlivet skulle brinna upp så jag duschade av det meddetsamma. någon som upplevt samma eller kan man reagera såhär i början... kram

• Svar på tråden svider av aloe vera!
  • Theta

Vilket märke använder du? Kan tipsa om Forever Living Products :) Smorde in mig med deras Gelly på ett stort brännmärke och idag är det inte ens ett ärr kvar :) Dessvärre kan man bara köpa vi återförsäljare, inte i butik.

Lycka till.

• redneck girl

man ska inte trixa och mixa och smörja musen med alla möjliga produkter....

• Anonym (nettan)

Den heter Vera By CCS    Gel   köpt på hälsobutik på nätet..  kram

• AlexanderBubben

Har du besökt gynekolog och kollat att det verkligen är eksem? De brukar även rekommendera vilka produkter du ska använda för att åtgärda det... Men det bästa du kan göra för ditt underliv är att bara tvätta med vatten och använda enbart mjuka bomullstrosor!

• Anonym
    Anonym (nettan) skrev 2011-01-09 23:25:50 följande:
    Den heter Vera By CCS    Gel   köpt på hälsobutik på nätet..  kram
    Det är ju det märke som säljs på apoteket, är nog inte meningen att den ska användas i underlivet.

Gå till gyn och visa upp problemen så att du får reda på varför du har eksem och får ett recept på en bra kräm.
  • Lindreas

Nej, men varför har du Aloe Vera i underlivet? Experimentera inte med sånt, om du behöver smörja med något så använd produkter anpassade för känsliga områden, apotekets intim-serie till exempel!

• Anonym (nettan)

hej igen! läste härinne att några andvänt aloe vera... jag har varit hos tre olika gynekologer...både svamp o ekem först ochnu är det eksemen i slidöppningen som är kvar. torkar morgon o kväll med en bit linneduk som gynekologen sa så att det blir torrt sen smörjer med hydrokortison det lindrar lite. använder inte trosor....får kanske försöka ett tag till med de jag gör nu.

• Lindreas
    Anonym (nettan) skrev 2011-01-09 23:45:05 följande:
    hej igen! läste härinne att några andvänt aloe vera... jag har varit hos tre olika gynekologer...både svamp o ekem först ochnu är det eksemen i slidöppningen som är kvar. torkar morgon o kväll med en bit linneduk som gynekologen sa så att det blir torrt sen smörjer med hydrokortison det lindrar lite. använder inte trosor....får kanske försöka ett tag till med de jag gör nu.
    Ja, sluta genast upp med aloe vera! Gör som gynekologen sagt, om du vill smörja med något annat frågar du på apoteket.
  • Knox

Den produkten som du hade köpt är inte gjord för underlivet vilket du upptäckte den hårda vägen.

Sedan som flera andra säger det finns anpassade produkter till underlivet.

Lycka till.

• Anonym

Jag använder Alovera gelly i underlivet vid svamp. Jag får ibland en spricka vid slidöppningen för jag har sköra slemhinnor.
    Ja det kan svida rejält! Men det försvinner efter ett tag. Svampen och sprickan blir som bort blåst :D

och man kan visst ha alovera i underlivet...
    Jag har haft problem med underlivet i 11 år o alovera blev min räddning ...

• Kawanna

Så klart att man kan ha Aloe Vera i underlivet.
    MEN....då ska det vara bara Aloe Vera och inte krämer från ICA/Konsum/Åhlens som mest innehåller en massa annat trams.

Jag tycker du ska prova en riktigt Aloe Vera gelly, med 96% färskpressad Aloe Vera i.

Svar på tråden svider av aloe vera!