• Bippan

Underställ m m för gravida?

Hej alla! Vete fasen var jag ska göra av detta inlägg men eftersom det rör träning under graviditet så får det hamna här.

Jag är ofta ute längre stunder nu under vinterhalvåret och inser nu att mitt vanliga underställ (byxorna) inte längre passar! Vet någon om det finns särskilda underställ eller andra liknande friluftskläder för gravida? Det är klart att jag kan köpa ett i större storlek, men jag är inte så lång så då blir det lite andra storleksproblem att åtgärda istället. Det hade varit fint med ett som satt ordentligt eftersom jag kommer att använda det rätt mycket. Annars är ju alternativet att dra fram den gamla symaskinen och försöka skapa nåt eget... Tips av alla sorter mottages tacksamt.

• Svar på tråden Underställ m m för gravida?
  • mammacatta

jag skriver som i en annan tråd - jag använder ett par pyjamasbyxor som långkallingar. har inte sett några vanliga i grav-modell...

• Bippan

Tack för tipset. Men det blir så förbaskat kallt och vått med bomull när man tränar och svettas. Jag vill ha nåt som transporterar ut fukten.

Har suttit och försökt hitta nåt nu en lång stund... Vad är det här för trams, alla förståsigpåare är ju så himla överens om att det är bra att träna under graviditeten om man nu trivs med det. Men vettiga tränings/skalkläder av den här typen verkar jättesvårt att hitta.

• Evanda

Jag har underställ i de mest töjbara materialen som jag har hittat och släpper på resåren när det blir för tight. Hittills har det fungerat (v.24), men längre fram...? Har provat med större storlekar, men då får jag vika upp benen rätt rejält.

• Bippan

Evanda, ursäkta en dum fråga, men hur gör du när du släpper på resåren? På mina är den liksom helt insydd. Hur ser dina ut?

• Doriath

Jag sätter resåren under magen och sen har jag en lång undertröja över så det inte drar kallt. Ser aningens lustigt ut men funkar för mig.
    Tror nog också man kan släppa ut resåren om man är händig på sånt. Det är inte jag. Kan tro man ska sätta helt ny resår där upptill eller något annat svårt...*klurar*

• Evanda

Bippan: Jag har haft turen att hitta underställ med iträdd resår (alltså inte den vanliga fastsydda) och kan enkelt byta ut den mot en längre. Hittade dessutom ett fleeceunderställ som måste vara sytt för äppelformade människor, för midjan är verkligen JÄTTESTOR.

• Bippan

Okej, tack för era svar. Det lutar nog åt att jag försöker hitta ett par såna som Evanda beskriver (vet du vad det är för märke?), annars köper jag ett par stora och lägger upp och fixar. Alternativet är väl att klippa upp dem jag har och försöka sy in en bit extratyg på nåt sätt, vet inte vilket som blir minst konstigt. (Jag har inte ens ambitionen att det ska bli snyggt, bara möjligt att använda )

• Bippan

Ville bara meddela att problemet är löst. Det fungerade faktiskt jättebra att bara köpa ett par stora, de var inte så farligt långa. Än så länge är resåren lagom stor. När magen blir större kan jag vika ner resåren och ha den mer runt höfterna, de sitter rätt okej då också. Med mina gamla gick det inte alls att göra så, resåren satt helt för tajt.

• jelena2

Jag har köpt underställ på Jula i storlek XLL som jag har på mig bak-och-fram för att få plats med magen! Jätteskönt!
    Men jag har de för att jag är frusen - träna skulle inte falla mig in

Svar på tråden Underställ m m för gravida?