Skogsmamman skrev 2011-01-09 11:55:24 följande:
Min dotter och jag är lågtempare, e vi friska har vi 36-36,5. feber vid ungerför 37,5-38 grader.
Din son kanske har högre temp normalt, och då om han leker å så så stiger ju tempen lite å då ser det ut som att han har feber på tempen?
vad har han för temp på morgonen?
han kanske har virus kvar i kroppen efter förkylningen vilket gör att han har lite temp men inte hög feber? en förkylning kan ju sitta kvar länge utan tydliga symtom.
eftersom det har kommit i samband med förkylnigen så tror jag det har med de å göra.
det är nog inget "fel" på honom.
han liggernormalt på 37 grader jag funderar oxå om han har virus kvar i kroppen o det kanske behövs pc för o bli av med detta.
ELLEoClara skrev 2011-01-09 12:11:59 följande:
Min tjej är en "hög-tempare" kan ofta ligga på 37,7 - 37,8 utan att vara sjuk eller bus/sov varm.
Låter bra att följa tempen någon dag och sen kontakta familjeläkaren för säkerhets skull.
har hon alltid varit en "högtempare"? eller kom det bara helt plötsligt?
Funderade oxå på om han blivit en med högre temp men vet inte om det kan bli så helt plötsligt.
han har hållt sig på 37,8 sen igår men nu när jag kollade var den nere på 37,7 ger det nån dag till o ser annars får det bli ett besök på vc