Du måste logga in för att svara i en tråd.

• 7 michelingodingar

ständig feber??

Är det någon här som har/haft ett barn med konstant feber/förhöjd kroppstemp??
    Börjar fundera på vad som eg är "fel" med våran grabb på 2 år, han har haft höjd temp i snart en månads tid!!
    började med förkylning och hosta men sen 2-3 veckor tillbaka så ärhan pigg ingen förkylning hosta eller något sånt MEN han har ju feber hela tiden inte så hög men den ligger mellan 37,8 - 38 grader det är väl inte normalt o ha det så???
    ska ringa vc i veckan men tänkte se i några dagar nu hurtempen ligger morgon och kväll innan jag ringer.

• Svar på tråden ständig feber??
  • Frida g

egentligen räknas väl feber som över 38 grader. Vad har han haft innan? Han kanske alltid har haft lite högre temp när han är frisk!

• 7 michelingodingar

vad jag fått veta så går gränsen vid 37,8 och även om det inte är feber direkt så är det ju ändå en förhöjd temp om man nu i vanliga fall ligger på 37 grader vilket sonen gör/gjort alla gånger jag kollat då jag misstänkt att han haft feber.

• Skogsmamman

Min dotter och jag är lågtempare, e vi friska har vi 36-36,5. feber vid ungerför 37,5-38 grader.
    Din son kanske har högre temp normalt, och då om han leker å så så stiger ju tempen lite å då ser det ut som att han har feber på tempen?
     vad har han för temp på morgonen?
    han kanske har virus kvar i kroppen efter förkylningen vilket gör att han har lite temp men inte hög feber? en förkylning kan ju sitta kvar länge utan tydliga symtom.
    eftersom det har kommit i samband med förkylnigen så tror jag det har med de å göra.
    det är nog inget "fel" på honom.

• ELLEoClara

Min tjej är en "hög-tempare" kan ofta ligga på 37,7 - 37,8 utan att vara sjuk eller bus/sov varm.

Låter bra att följa tempen någon dag och sen kontakta familjeläkaren för säkerhets skull.

• 7 michelingodingar
    Skogsmamman skrev 2011-01-09 11:55:24 följande:

Min dotter och jag är lågtempare, e vi friska har vi 36-36,5. feber vid ungerför 37,5-38 grader.
    Din son kanske har högre temp normalt, och då om han leker å så så stiger ju tempen lite å då ser det ut som att han har feber på tempen?
     vad har han för temp på morgonen?
    han kanske har virus kvar i kroppen efter förkylningen vilket gör att han har lite temp men inte hög feber? en förkylning kan ju sitta kvar länge utan tydliga symtom.
    eftersom det har kommit i samband med förkylnigen så tror jag det har med de å göra.
    det är nog inget "fel" på honom.

han liggernormalt på 37 grader jag funderar oxå om han har virus kvar i kroppen o det kanske behövs pc för o bli av med detta.
    ELLEoClara skrev 2011-01-09 12:11:59 följande:
    Min tjej är en "hög-tempare" kan ofta ligga på 37,7 - 37,8 utan att vara sjuk eller bus/sov varm.

Låter bra att följa tempen någon dag och sen kontakta familjeläkaren för säkerhets skull.
    har hon alltid varit en "högtempare"? eller kom det bara helt plötsligt?
    Funderade oxå på om han blivit en med högre temp men vet inte om det kan bli så helt plötsligt.

han har hållt sig på 37,8 sen igår men nu när jag kollade var den nere på 37,7 ger det nån dag till o ser annars får det bli ett besök på vc
  • ELLEoClara

Ja, min tjej har alltid varit en hög tempare, blir förvånad de få gånger hon var 36,9 -37,4.

Hoppas ni kan få hjälp av vc 

• Tygtiiger

Om han är pigg och nöjd, äter och sover bra osv så är han ju frisk. Små barn har högre temp än vuxna och ffa får de högre temp vid aktivitet.

För övrigt så hjälper antibiotika bara på bakterier, inte virus.

Krupke, we've got problems of our own!
  • 7 michelingodingar
    Tygtiiger skrev 2011-01-09 12:45:57 följande:
    Om han är pigg och nöjd, äter och sover bra osv så är han ju frisk. Små barn har högre temp än vuxna och ffa får de högre temp vid aktivitet.

För övrigt så hjälper antibiotika bara på bakterier, inte virus.
    ja då han är pigg o glad äter o sover bra men han har förhöjd kroppstemp då den i normala fall ligger på 37
    nej mot virus hjälper inte PC jag skulle skriva bakterier i inlägget ovan för något jag dessutom lärt mig genom åren är att om febern hoppar upp och ner så är det oftast virus som inte kan hjälpas av PC men är det en stadig tempökning som ligger på ungefär samma så är det oftast bakterier som spökar och kan bli hjälpt av pc

men jag ska ringa o rådgöra med vc iaf så får vi se vad dom säger
  • carro79

Min dotter på snart 3 år är högtempare, hon ligger jämt på 37,7.

Svar på tråden ständig feber??