Skidpaket.
Hej!
Har aldrig gillat att åka längdskidor snarare INTE gillat skidor, men nu av någon anledning så är jag sugen att köpa mig ett par.
Har dock ingen aning om vad för något som kan tänkas vara bra, längd, märke osv så det enklaste vore nog att köpa ett färdigt paket med skidor och stavar ev även pjäxor till en billig peng vet ju inte ens om jag kommer att åka när jag väl köpt ett par. Har ingen att låna av heller för att prova att åka.
Har kollat lite på blocket och ska nog gå till en sportaffär och be de hjälpa mig prova ut tala om vad jag behöver. Men nu såg jag att de reade ut pjäxor väldigt billigt på en sportaffär, om jag köper de pjäxorna är det då svårt att hitta skidor som passar till?
Första tanken var nya skidor men det kanske är onödigt. Kan ingenting om att valla skidorna heller om vill nog inte lägga alltför lång tid på det. Finns det några skidor som man kan åka på hela tiden utan att valla om vid väderändringar eller är det den hårda sanningen att ska man kunna åka så lär man valla om vid temperaturskillnader?
Säkert konstiga fråfor för er som är insatta men för mig är det en hel djungel.
Tacksam för svar, tips och råd!