• Jenna88

Gallerfilt i påslakan?

Jag tänkte höra med er vet ni om man ska ha gallerfilt i påslakan? För har bf 20mars och det är ju inte sommar då och tänkte ha gallerfilt både i vagn och spjälsäng men vet som sagt inte om de ska ligga i påslakan eller om man ska ha utan och bara filten och sedan kanske en fleecefilt över i vagnen? Sedan på sommaren om man då bara ska ha gallerfilten och varken fleecefilt i vagnen och bara gallerfilten i spjälsängen?

• Svar på tråden Gallerfilt i påslakan?
  • Pumpkin

Ska och ska, det gör man väl som man vill med? I somras sov sonen (som föddes i maj) med bara gallerfilt eller bara påslakan både i vagn och vagga. När det började bli svalare stoppade vi in gallerfilten i påslakanet och kompletterade så småningom med en till lite tjockare filt (detta gäller alltså i vagga/spjälsäng). Nu när det är vinter och iskallt sover han med täcke, gallerfilten har vi inte använt sen i oktober kanske.

• La Lola

Ska ha? Enligt vem?

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Ekorrfamiljen

Man kan ha gallerfilt i påslakan, men jag undrar om inte själva poängen med en gallerfilt går lite förlorad då.

Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • BymBym

Gör som bebisen bestämmer . Vissa är varma och andra kalla. Hur som helst så är gallerfiltar jättebra

• andra

Vad är en gallerfilt?? *nyfiken* aldrig hört talas om!!

• BymBym

Det är som det låter, en filt som är som ett galler. Glest stickat så den är "hålig". Hålen gör att är sval på sommaren och luften som bildas i den gör att den är varmare på vintern.

Mina tjejer frös alltid om fötterna som små. Trots åkpåsen och tossor. Då lade jag filten runt deras fötter inuti åkpåsen. Så varma och goa fötterna var!

Svar på tråden Gallerfilt i påslakan?