• Humlan76

Billiga blöjor i Norge även nú 2011?

Som ni ser av rubriken undrar jag om någon av er vet hur prisläget är på blöjor i Norge nu efter nyår. Vad jag har förstått har det varit priskrig under lång tid, men fortgår det ännu? Vi bor i Värmland och tänkte kanske åka en tur över gränsen och är lite nyfikna!

Berätta gärna vad ni vet!

Tack!

• Svar på tråden Billiga blöjor i Norge även nú 2011?
  • Smultronbaby

Vi var över den 29/12 för att vi hade hört att priskriget skulle ta slut efter nyår. Glad

När vi pratade med en norsk dam sa hon likaså en expedit att priskriget skulle ta slut efter nyår

men kan tyvärr inte tipsa om det verkligen är så nu.

Kan kolla med en bekant som jobbar i Norge och höra om han vet så lovar jag att återkomma med svar.

Emil 030128 & Molly 100728
  • Humlan76

Ja tyvärr är väl det jag har hört också. Hör gärna efter. Vad är ca priserna normalt i normalt i norge på blöjor?

• Smultronbaby

Vi betalade ca 23 kr för pampers (stort paket med ca 48 blöjor) och Libero kostade runt 29 kr (up and go med ca 35 st)

• MeandHim

Bor oxå i Värmland o funderar på samma sak. En kompis köpte för ett helt år för 600:- så man tjänar ju verkligen på det.

• Smultronbaby
    MeandHim skrev 2011-01-08 22:49:02 följande:
    Bor oxå i Värmland o funderar på samma sak. En kompis köpte för ett helt år för 600:- så man tjänar ju verkligen på det.
    Ja verkligen, vi köpte 460 blöjor för ca 300 svenska kronor.Skrattande

Det svåra vad att veta hur man skulle välja för storlekar på dem Tungan ute 

hehe vi sa att vi får annars sälja dem som blir liggande, för det kan ju öka enormt i vikt eller inte Drömmer
  • Humlan76

Ja, storlek är inga problem för vår del. Vi har en kille som är 3,5 år och använder inte så mycket blöjor länge. Vi hoppas att det kommer en liten till här i juli så då behöver vi ju alla möjliga storlekar....

• myone

Jag hoppar in här jag med. Jag var över gränsen strax innan nyår, men allt de sa då var att priserna skulle återgå till "normala" priser efter nyår. Så vad är normala priser på blöjor i norge?
    Jag köpte då libero (pris varierar efter storlek, men billigaste kostade 12,50) och även "first price" som kostade 4,90kr paketet (ca 50 st) 

• Smultronbaby
    myone skrev 2011-01-09 17:24:23 följande:
    Jag hoppar in här jag med. Jag var över gränsen strax innan nyår, men allt de sa då var att priserna skulle återgå till "normala" priser efter nyår. Så vad är normala priser på blöjor i norge?
    Jag köpte då libero (pris varierar efter storlek, men billigaste kostade 12,50) och även "first price" som kostade 4,90kr paketet (ca 50 st) 
    Ok vi kollade efter " First price" men de var slut överallt ( Kongsvinger) 

Lite nyfiken hur dem är, läcker de eller funkar de lika bra som typ libero ? 

• myone
    Smultronbaby skrev 2011-01-09 18:24:41 följande:
    Ok vi kollade efter " First price" men de var slut överallt ( Kongsvinger) 

Lite nyfiken hur dem är, läcker de eller funkar de lika bra som typ libero ? 

Jag själv har ingen aning än. Men vet flera "bekanta" som brukar köpa det, så de verkar vara nöjda.
    Gissar på att det är lika som med alla märken, alla märken passar inte till alla barn. 
  • Smultronbaby

Fick höra att en del affärer fortfarande har de billiga priserna/ köp 4 och betala för 2 men vet tyvärr inte vilka.

Svar på tråden Billiga blöjor i Norge även nú 2011?