Min man vägrar lyssna, tycker ej det är farligt med all skit barnen äter!
Min man och är är helt oense om barnens matvanor.
Jag vet att allt delvis är mitt fel med att de dåliga matvanorna började från början, men jag har nu börjat inse hur dåligt de är för barnen men min man håller inte med. Haan vägrar lyssna på mig och tycker inte alls det är dålig med kalaspuffar och frostis på morgonen, bara ljust bröd, bara ljus pasta, jouse full med socker, blansaft med socker i. sen fredagsmys med glass och chips, sen lördagsgodis.
Jag tog upp att jag ville ta bort lördagsgodiset..och sen ha mer nyttiga fredagsmys..de gillade han inte. de är många barn som äter godis och dom mår bra tycker han.
Hur ska jag få han att förstå hur pass dåligt det är? med all denna socker mat och snacks? finns de några brochyrer om sånt som jag kan trycka upp i ansiktet på han?
ja har två killar 4 pch 5 år dom bråkar väldigt mycket och klättrar på väggarna...helt klart över speedade och tror mycket beror på att deras socker nivå är så hög hela tiden......
han blir bara arg när jag tar upp det och tycker jag har fel, måste få han att se informationen från ett annat ställe.
hjälp...