• Anonym

Min kille kysser dåligt, vad ska jag göra?!?!

Han kan inte kyssas alls. Går inte riktigt att beskriva hur han "kysser"..Men det faller INTE mig i smaken. Hur ska jag få han att kyssas bättre?

Ilandsproblem tycker säkert många, men detta är en jättestor grej för mig, då jag älskar att kyssas och vill göra det mycket och ofta. Men nu drar jag mig för att göra det. Vi har bara varit tillsammans ett par månader.

HJÄLP?!?!?!

• Svar på tråden Min kille kysser dåligt, vad ska jag göra?!?!
  • Anonym (been there)

Jag gav upp

iof är jag är fegis när det gäller att säga till om sådana saker

PRATA med honom och tala helt kallt om hur du vill ha det. Jag ångrar mig att jag inte sa nått. Saknar honom efter 7 år tillsammans. Hade kunnat vara väldigt annorlunda nu om jag bara sagt till honom hur jag ville ha det. Men trots det går det igen nöd på mig. Jag har hittat en underbar kille som jag verkligen har passion med. Han kysser underbart, precis som jag vill ha det och det på första försöket :) Vi bara stämmer på alla plan :) 

Men som sagt du vill vara med honom och kyssandet är enda problemet så prata med honom om hur du vill ha det

Lycka till :) 

• Anonym

Jag har inga problem med att säga hur jag vill ha det i sängen och sånt. Men just detta med att han kysser dåligt känns så , hmm..Känns som det är så personligt..
    Jag har försökt att använda min tunga som jag vill ha det ihopp om att jag ska göra likadant, men han fortsätter med sin sprättande snabba tunga. Han har även nångång frågat när vi kollat på nåt tv program med nån som hade en dålig kyssare och typ frågat om han kysser dåligt eller bra..svarade då inte med sanningen..

HUR ska man säga? Jag vet liksom inte ens exakt hur jag ska få fram i ord hur han ska kyssa mig..gahh!

• Fiyali

Lära upp honom :) Ge små positiva hintar. Något med hans kyssar måste vara bra ju :) Eller säga ifrån snällt när man ligger där. Nu vet jag inte vad felet är, men kysser han med jätte hård tunga exempelvis som vispar runt runt, så kan man ju säga, "kom och ge mig en mjuk kyss, jag behöver lite ömhet" eller "du kan inte kyssas så hårt jag är täppt i näsan och får inte luft då" med ett leende på lpparna :) eller nåt :)

• Anonym (-_-)
    Anonym skrev 2011-01-08 20:35:53 följande:
    Jag har inga problem med att säga hur jag vill ha det i sängen och sånt. Men just detta med att han kysser dåligt känns så , hmm..Känns som det är så personligt..
    Jag har försökt att använda min tunga som jag vill ha det ihopp om att jag ska göra likadant, men han fortsätter med sin sprättande snabba tunga. Han har även nångång frågat när vi kollat på nåt tv program med nån som hade en dålig kyssare och typ frågat om han kysser dåligt eller bra..svarade då inte med sanningen..

HUR ska man säga? Jag vet liksom inte ens exakt hur jag ska få fram i ord hur han ska kyssa mig..gahh!
    Men gaaaaaaaaah! Hur ska han kunna bli bättre om du inte säger det till honom?! Skrikandes

Bit i det sura äpplet och säg det till honom nästa gång ni "myser tillsammans". Säg att "han skulle bli mycket bättre om han gjorde så här" (säg att du skulle uppskatta om han gjorde såhär) och sedan visar du honom. Om han gör fel så skratta till och säg "nej såhär!" och sedan tränar ni tills han kan.

Hur kan du sitta och klaga ut här över att han är så dålig - och fråga hur du ska göra - när det enda du kan göra är att säga sanningen till honom och sedan visa honom hur han ska göra?

Lycka till med kyssandet.
  • Tazzme

Kanske du inte behöver säga att han kysser dåligt, utan bara tipsa honom om hur han kunde bli "ännu bättre"? Flört Hur man lägger fram saker gör väldigt stor skillnad!

• Annelie68
    Fiyali skrev 2011-01-08 20:37:22 följande:
    Lära upp honom :) Ge små positiva hintar. Något med hans kyssar måste vara bra ju :) Eller säga ifrån snällt när man ligger där. Nu vet jag inte vad felet är, men kysser han med jätte hård tunga exempelvis som vispar runt runt, så kan man ju säga, "kom och ge mig en mjuk kyss, jag behöver lite ömhet" eller "du kan inte kyssas så hårt jag är täppt i näsan och får inte luft då" med ett leende på lpparna :) eller nåt :)
    Lika klok som vanligt {#emotions_dlg.flower}

Jag har varit med om det samma och det vara bara att be honom slappna av så skulle jag kyssa honom som jag ville bli kysst - så fick han känna efter och följa med om han förstod sig på. Lite påminnelser ibland sen satt den. Och glad var killen att jag lärt upp honom och han har säkert användning av det än idag Kyss
  • Anonym
    Anonym (-_-) skrev 2011-01-08 20:39:37 följande:
    Men gaaaaaaaaah! Hur ska han kunna bli bättre om du inte säger det till honom?! Skrikandes

Bit i det sura äpplet och säg det till honom nästa gång ni "myser tillsammans". Säg att "han skulle bli mycket bättre om han gjorde så här" (säg att du skulle uppskatta om han gjorde såhär) och sedan visar du honom. Om han gör fel så skratta till och säg "nej såhär!" och sedan tränar ni tills han kan.

Hur kan du sitta och klaga ut här över att han är så dålig - och fråga hur du ska göra - när det enda du kan göra är att säga sanningen till honom och sedan visa honom hur han ska göra?

Lycka till med kyssandet.
    Det är därför jag ber om hjälp här för att få tips om hur jag kan få han att kyssas bättre. Jag VET att jag på något sätt måste prata om det med honom, men inte HUR, därav mitt inlägg.
  • Fiyali

Ts: Så länge man ser till att man håller "god stämning" i rummet så kan man lyckas med det mesta! :)
    Märker man att han tar illa vid sig så avbryt direkt och försök igen vid ett annat tillfälle. Man vill ju inte ge killen ångest för att kyssas!

Annelie68: Eller hur! Tur att vi är så bra du och jag :) (lite självgod får man vara lördagskvällar!)

• Anonym
    Fiyali skrev 2011-01-08 20:37:22 följande:
    Ja han har ganska hård tunga och vispar runt, liten hård.
    Tack för dom tipsen, ska försöka :) Men är så rädd för att han ska bli sårad.
  • Annelie68
    Fiyali skrev 2011-01-08 20:45:52 följande:
    Ts: Så länge man ser till att man håller "god stämning" i rummet så kan man lyckas med det mesta! :)
    Märker man att han tar illa vid sig så avbryt direkt och försök igen vid ett annat tillfälle. Man vill ju inte ge killen ångest för att kyssas!

Annelie68: Eller hur! Tur att vi är så bra du och jag :) (lite självgod får man vara lördagskvällar!)
    TS: Jag hade inga problem när jag "lärde upp" den killen - han var lite avig men förstod genast vad jag menade.. du ska säkert lyckas du också. Som Fiyali skriver så får man känna av situationen och försöka hålla stämningen glad.

Fiyali: Hahaha! Vi är verkligen goa du och jag, vi har nog levt många kloka liv innan detta Solig (mycket självgod får man vara en lördagkväll ;)
  • Anonym
    Fiyali skrev 2011-01-08 20:45:52 följande:

Ja det stämmer det du säger. Ibland blir jag så tom i skallen att dom mest självklara saker faller bort från mitt tänkande :D Och just den rädslan för att såra honom gör mig osäker på hur jag ska lägga fram det på ett bra sätt.
  • Anonym

säg.. jag älskar när man kysser lätt med läpparna och snuddar min tunga med din..Gör det till sexigt när du säger det till honom.. Sedan går du vidare och säger att du älskar bli bli kysst på nacken, magen eller andra ställen du tycker om..  bara att du går från kyss till annat.
     Eller så är det bara tala sanningen.. säg vad det som gör att du inte gillar hans kyssteknik. det är det bästa du kan göra..

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-08 20:55:02 följande:
    säg.. jag älskar när man kysser lätt med läpparna och snuddar min tunga med din..Gör det till sexigt när du säger det till honom.. Sedan går du vidare och säger att du älskar bli bli kysst på nacken, magen eller andra ställen du tycker om..  bara att du går från kyss till annat.
     Eller så är det bara tala sanningen.. säg vad det som gör att du inte gillar hans kyssteknik. det är det bästa du kan göra..
    Jag gillar det du sa om att först säga hur jag vill att han kysser min munn, för att sedan säga hur han ska kyssa mig i nacken..tack :D Det ska prövas :D

Jag vet ju att han VILL att jag ska njuta av det vi gör ihop. Han är väldigt mån om mig på det sättet. Han kanske tar det jättebra,  bara jag som är rädd för det..Får hoppas så.
  • Anonym (Samma problem)

Har samma problem. Han har även dålig andedräkt. Ibland har jag sagt till, och då har han borstat tänderna. Men sen glömmer han bort det igen. jag har sagt att det är så skönt när han bara kysser läpparna, nacken, och då flinar han, kysser mig en gång på nacken, sen är de glömt igen.Man lessnar på att påminna och påminna. Varför vill inte karln minnas och göra gott för sin tjej??? Nåja, bra tips fanns här, och lycka till tjejen, lyckas du, så skriv ner hur du gjorde!!!

• Anonym

Ja det ska jag göra :) Han kommer hit om ett par dagar så då ska jag försöka få bot på detta :) Tycker ju om han såå mycket och vill inte att detta ska skita sig.

• Anonym

Nu har min kille vart här ett par dagar. Jag har inte pratat om det med han, men däremot så har jag kysst honom varje gång så som jag vill bli kysst. Han verkar ha fattat att det är så jag vill bli kysst, för han börja härma efter. Han är inte "perfekt" ännu, men mycket bättre :) Med lite tid så kommer han nog bli så som jag vill :D Jag är så glad nu, trodde ett tag att det inte kunde bli bättre. Men jag hade fel och det är jag glad över :D

• Anonym

Mitt första förhållande varade i 10 år, killen kunde inte kyssas alls, vilket resulterade i 10 år utan kyssar. Nästa kille var helt underbar, vi kysstes väldigt mycket under våra 3 år. Träffade sedan en kille som körde ner tungan i halsen på mig, han kysstes nog ungefär likadant som en hund (nej jag har inte testat, men kan tänka mig att det går att jämföra sättet så), 6 år utan kyssar... Nu har jag en kille som kysser bra, men han har börjat röka, så det blir inga kyssar pga det istället

• Anonym
    Anonym skrev 2011-01-16 15:33:55 följande:
    Mitt första förhållande varade i 10 år, killen kunde inte kyssas alls, vilket resulterade i 10 år utan kyssar. Nästa kille var helt underbar, vi kysstes väldigt mycket under våra 3 år. Träffade sedan en kille som körde ner tungan i halsen på mig, han kysstes nog ungefär likadant som en hund (nej jag har inte testat, men kan tänka mig att det går att jämföra sättet så), 6 år utan kyssar... Nu har jag en kille som kysser bra, men han har börjat röka, så det blir inga kyssar pga det istället
    Men be han att inte röka precis innan du kysser han ev att han borstar sina tänder efter, eller åtminstånde gurglar med tandkräm eller äter minttableter. Min kille snusar och det är inte alltid så fresht, men jag ber han ta ut den om det smakar för mycket.
  • kyssäkta61

jag är ihop med en kille som absolut inte kan kyssas ens om jag ber om det och jag är ihop med honom för att det är pinsamt att göra slut med en snäll kille

• kyssäkta61

jag är ihop med en kille som absolut inte kan kyssas eller ha sex med mig och han vill gifta sig med mig och jag kan inte göra slut med honom just nu för det är pinsamt att göra slut med en snäll kille

Svar på tråden Min kille kysser dåligt, vad ska jag göra?!?!