• Tintene

Ytliga, synliga blodkärl på bebis?

På min son som nu e 5 mån kan man se hans blodkärl på vissa ställen på kroppen- som armvecken o i ansiktet-  särskilt på näsroten. E detta vanligt, normalt? Tycker det e normalt att man ser många blodkärl på huvudet då hyn e så himla tunn där men andra ställen? Nån som känner igen detta?

• Svar på tråden Ytliga, synliga blodkärl på bebis?
  • Emma 252

Nu var detta skrivet för länge sen, men fick du nå svar? Min dotter har också synliga blodkärl på ögonlocken, pannan, huvudet, även på armarna.. Som folk har börjat påpeka och det har fått mig o börja oroa om det är normalt eller inte.

• Gott svart kaffe

Men har inte ni själva synliga blodkärl på kroppen? Det har jag i alla fall och jag lovar att det är inget konstigt med det.

• CN79
    Tintene skrev 2011-01-08 22:13:52 följande:
    På min son som nu e 5 mån kan man se hans blodkärl på vissa ställen på kroppen- som armvecken o i ansiktet-  särskilt på näsroten. E detta vanligt, normalt? Tycker det e normalt att man ser många blodkärl på huvudet då hyn e så himla tunn där men andra ställen? Nån som känner igen detta?  

Detta har min dotter med. Frågade på BVC . Där sa dom att det hade med deras känsliga pigment att göra. Tydligen har dom inget pigment ännu. Men det går bort av sig självt.
Svar på tråden Ytliga, synliga blodkärl på bebis?