• Marie J

Hyra husbil i USA

Vi har pratat om att hyra en husbil o bila runt i USA hösten  2012. Detta är helt nytt för oss och skulle behöva alla tips jag kan få från andra som gjort något liknanade i just USA.

* Vad kostar det att hyra husbil där?
    * Vilka företag kan rekommenderas?
    * vart får man campa o vad kostar det?

Tacksam för ALLA svar ang. detta!!

• Svar på tråden Hyra husbil i USA
  • Dixie

en arbetskamrat till mig funderade på att hyra husbil i USA - men det blev så dyrt, så det var mer lönsamt att hyra bil och ta in på hotell längs vägen........

• evaoregon
    Dixie skrev 2011-01-09 15:12:14 följande:
    en arbetskamrat till mig funderade på att hyra husbil i USA - men det blev så dyrt, så det var mer lönsamt att hyra bil och ta in på hotell längs vägen........
    Ja, husbil är dyrt och de tar sig ju fram ganska så långsamt jämfört med bil....
  • Amariea

Jag funderade också på det ett tag och när jag läste runt förstod jag att det är bättre att hyra en bil och ta in på hotell. Dels av anledningarna ovan men också för att det inte är säkert att stanna vid vägen och campa på samma sätt som det är här.

• evaoregon
    Amariea skrev 2011-01-09 17:13:10 följande:
    Jag funderade också på det ett tag och när jag läste runt förstod jag att det är bättre att hyra en bil och ta in på hotell. Dels av anledningarna ovan men också för att det inte är säkert att stanna vid vägen och campa på samma sätt som det är här.
    Nej, man bör stanna på campingplatser med toaletter etc och de kostar en del.
  • Marie J

Okej, vad synd :(
    Jag gillar campinglivet men såklart måste det ju kännas lönsamt oxå.
    Hotell är ju alltid hotell trots allt. Ska kolla vidare iaf.

Tack för alla era svar!

• Ingand

Vi hyrde husbil i usa i somras. Vi var två vuxna och två tonårskillar. KAn varmt rekomenderas. Läs gärna vår blogg vo skrev då:

www.husbilusa.blogg.se

• evaoregon
    Ingand skrev 2011-01-16 18:58:38 följande:
    Vi hyrde husbil i usa i somras. Vi var två vuxna och två tonårskillar. KAn varmt rekomenderas. Läs gärna vår blogg vo skrev då:

www.husbilusa.blogg.se
    Trevlig blogg!  Glad  Speciellt gillade jag fotona ifrån Yellowstone!  Kul att se att ni också besökte Canyonlands, Arches och Bryce Canyon för när vi var där för en del år sedan så såg vi inte en enda svensk där.  Min man är amerikan, men hans farfar utvandrare ifrån Torsby, Värmland.
Svar på tråden Hyra husbil i USA