• chileida

Vad man kan hitta på i Västerås när man är mammaledig?

Som rubriken lyder undrar jag..... Vad man kan hitta på i Västerås när man är mammaledig?

Har flyttat tillbaka till stan nu i somras och har en nyfödd på 2 månaders och en 4 åring.
    Jag har inte så många vänner kvar i stan och de jag har har inga barn.
    Så nu vill jag ha saker att göra på dagarna men vad?

• Svar på tråden Vad man kan hitta på i Västerås när man är mammaledig?
  • Annapanna2010

Öppna förskolan är ett tips, det finns på flera områden i Västerås. Lek och sång för barnen och social tillvaro för föräldrar :)

• mariago

Hej
    Har du hittat på saker att göra här i Västerås? Jag är också mammaledig i Västerås med en 3 månaders. Har ganska nyligen flyttat hit så jag har inte så bra koll men öppna förskolan tror jag är bra. Jag har själv inte varit dit men tror att jag ska testa Skallbergets öppna förskola. Någon som har erfarenhet?

• loliv

Hej!
    Jag är också mammaledig i Västerås med en pojke på 3 månader. Skallbergets öppna förskola är jättebra, jag var där mycket med min pojke som nu är 8 år. Sen tänkte jag tipsa om babyrytmik i önstakyrkan och babysim på eriksborg. Det planerar vi att prova på så snart influensa-tiden är förbi och lillen har blivit lite större.

• chileida

Har inte varit i väg på något än men ska nog pröva något snart. Ideer??? 

• loamle

Hej.
    jag är också mammaledig med en dotter på snart 8 månader. Tycker det skulle vara kul att få kontakt med andra mammor som man kan hitta på saker med, tex öppna förskolan eller fika på stan. Tyckte tipsen om skallbergets öppna lät bra, någon som vill haka på?Glad

• Ida L 84

Jag kan rekommendera "barnvagnsbio" i Tomaskyrkan (Cedergatan, Skiljebo) varje tisdag och fredag kl 10, de bjuder på fika (typ kaffe, te och bulle) så allt är gratis och fiket är öppet redan kl 9 och är även öppet efter filmen om man vill äta medhavd lunch. Det finns micro. Man får röra sig hur mycket man vill under filmen.
    Denna vecka då det är sportlov så visas en barnfilm dagligen, tror det var kl 14 (skulle visa bla. toy story 3, shrek 4)

• pyttet

Hej! Här fick jag lite nya tips att prova också, vad roligt! Vi flyttade hit under graviditeten så jag är också ny i stan. Babyaktiviteter är ett jättebra sätt att träffa nya vänner! Min dotter är 5 månader och vi brukar gå till pinglan (Pingstkyrkan), skallberget och kyrkbacken. Vi har vart jättenöjda med babysimmet på lögarängen också. Sf har barnvagnsbio varannan vecka för ca en hundring. De bjuder på fika och en liten presentpåse (reklamprylar, ex blöjor) till bebisarna. Jättemysigt!

• mariago
    loamle skrev 2011-02-28 14:05:07 följande:
    Hej.
    jag är också mammaledig med en dotter på snart 8 månader. Tycker det skulle vara kul att få kontakt med andra mammor som man kan hitta på saker med, tex öppna förskolan eller fika på stan. Tyckte tipsen om skallbergets öppna lät bra, någon som vill haka på?Glad

Hej
    Jag är också mammaledig till en tjej på 3,5 månad. Jag känner precis som du och kanske några av er andra att det vore roligt med kontakt med andra mammalediga.
    Har du varit till Skallbergets öppna än? Jag har varit där och testat babysången två onsdagar. Jag tyckte det var bra och dottern verkar tycka om det. Där kan man också fika till en billig peng och jag tror man kan ta med eget också.

Om det är några som är intresserade kanske vi kan träffas och fika eller mötas på någon öppna förskola. Det är lättare att komma ut oc prova om man är fler.

• mariago
    pyttet skrev 2011-02-28 21:47:24 följande:
    Hej! Här fick jag lite nya tips att prova också, vad roligt! Vi flyttade hit under graviditeten så jag är också ny i stan. Babyaktiviteter är ett jättebra sätt att träffa nya vänner! Min dotter är 5 månader och vi brukar gå till pinglan (Pingstkyrkan), skallberget och kyrkbacken. Vi har vart jättenöjda med babysimmet på lögarängen också. Sf har barnvagnsbio varannan vecka för ca en hundring. De bjuder på fika och en liten presentpåse (reklamprylar, ex blöjor) till bebisarna. Jättemysigt!
    Hej
    Vad roligt att ni är nöjda med babysimmet, jag har precis anmält oss på en kurs där.

Hur fungerar barnvagnsbio? 
Svar på tråden Vad man kan hitta på i Västerås när man är mammaledig?