• sagofröken

Skydda bilsätet under babyskyddet?

Vi har en akta graco logico med bas och skinnsäten = att be om revor och märken på sätet Glad
     I bruksanvisningen för vissa babyskydd står det att man kan använda en handduk eller filt, men det står inte i min bruksanvisning. Det verkar finnas riktiga skydd att köpa också.

Vad har ni använt som skydd för sätet?

• Svar på tråden Skydda bilsätet under babyskyddet?
  • MizzTessi

Både jag och maken har skinnsäten i våra bilar så vi har tagit ett gammalt lakan, funkar mycket bra. Gör det som jag vill att den ska göra i alla fall Skrattande

• sagofröken
    MizzTessi skrev 2011-01-08 23:38:13 följande:
    Både jag och maken har skinnsäten i våra bilar så vi har tagit ett gammalt lakan, funkar mycket bra. Gör det som jag vill att den ska göra i alla fall Skrattande
    Låter bra! Ni har inte fått någon indikation på att det skulle påverka säkerheten på något sätt? Just eftersom jag hittat det som tips i andra bruksanvisningar tänker jag att det inte ska spela någon roll, att basen sitter som den ska ändå!
  • Guld gossarnas Super Mamma

finns ju särkillda skydd som man kan ha under och som funkar sen med då bebis byter till större stol,kallas för sätes skydd/spark skydd.

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • sagofröken
    Guld gossarnas Super Mamma skrev 2011-01-08 23:40:45 följande:
    finns ju särkillda skydd som man kan ha under och som funkar sen med då bebis byter till större stol,kallas för sätes skydd/spark skydd.
    tips på något specifikt?
  • MizzTessi
    sagofröken skrev 2011-01-08 23:40:37 följande:
    Låter bra! Ni har inte fått någon indikation på att det skulle påverka säkerheten på något sätt? Just eftersom jag hittat det som tips i andra bruksanvisningar tänker jag att det inte ska spela någon roll, att basen sitter som den ska ändå!
    Nej, jag tycker att det funkar bra. Den sitter där den sitter. Vår stol sitter fast med bilbältet så den sitter där den sitter Skrattande
  • Blazie

kan funka att köpa en billig överdragsklädsel(snyggare om inte annat)

• Frontline

Men herregud, en vanlig filt, handduk eller vad som finnes funkar alldeles utmärkt att ha under ett babyskydd...
    Att säkerheten skulle påverkas är föga troligt utan det beror isf på hur pass bra ni sätter fast skyddet...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • MagdaA

vi har köpt sätesskydd på Jula, ser ut som svart fuskskinn typ, är väl nån typ av galon gissar jag. sån man drar över nackstödet, då kan ni använda den sen när barnet blir äldre och drar in skitiga och blöta skor i bilen.

Ebba har fått en lillebror! Vår Älskade Alexander är här!
Svar på tråden Skydda bilsätet under babyskyddet?