39,6 i feber, är det inte mycket?
Min lilla skrutt har blivit dålig, han har inte velat äta idag och när vi lyckats fått i honom mat har han spytt upp den. (Förutom frukosten, den var nog som vanligt) Vid 20-21tiden kändes han varm, så jag tog tempen som visade på 38,7 och gav alvedon (4ml). Strax efter försökte jag ge lite välling och då åt han. Inte så mycket, kanske 60ml ungefär men jag var glad att han fick i sig nåt alls, men sen spydde han igen. Jag förmodar att han spydde upp alvedonen med, så jag gav lite alvedon igen, men bara 2,5ml eftersom jag inte visste om han spytt upp allt. Sen somnade han iaf och vaknade 3 timmar senare av att han hade bajsat. Jag lyfte upp honom för att byta blöja och han var jättevarm. Tog ny temp som visade på 39,6. Har ringt sjukvårdsupplysningen som inte sa särskilt mycket alls, men är inte det väldigt hög temp för att precis ha sovit och dessutom fått alvedon ca 3 timmar innan? Gav iaf 4ml alvedon till nu (har inga stolpiller) och ammade lite, så lite vätska har han fått i sig igen åtminstone, men jag är ju lite orolig över febern... Han blir 7 månader imorrn. (Eller idag, klockan är visst över midnatt =P)