• Kattmamma

Behövs täcke+kudde i barnvagn?

Hej!

Behöver man ha täcke och kudde i barnvagnen? Har nämligen madrass samt en allround åkpåse men funderar nu om det räcker?

Man kan alltid ta en gosig filt till hjälp men vad säger ni som har erfarenhet av bebisar?

BF 6/8-04

• Svar på tråden Behövs täcke+kudde i barnvagn?
  • Anni

Numera så rekomenderar man ju att använda kudde till bebisar men vill du inte köpa någon så går det visst lika bra med en liten handduk vikt några varv.

Personligen tror jag att en åkpåse blir för varmt men det är jag det. Har du liggvagn, liggdel, lift eller vad?
    Vi har en Teutonia Delta så det är en hårdlift och i den ska jag ha ett lakan, kudde och bebis Och sen en tunn gallerfilt.

• Mandy

Vi hade ingen kudde när jag fick min dotter förra sommaren. Lakan och en tunn filt räckte bra för det var väldans varmt. Åkpåse på sommaren låter väldigt varmt och väldigt krångligt.
    Sen blev det en lite tjockare filt och när det blev kallt, en åkpåse som jag sen hade hela vintern.
    Om man rekommenderar kudde verkar skilja sig från olika BVC. Hos oss tyckte de att man fick göra som man ville.

• mira

Någon som vet måtten för lakan, påslakan och örngott för en barnvagn? Har lakan till sängen men inte till vagnen. Tänkte sy till några lakan iaf.

• vilde

Har bara kudde och en tunn flanellfilt i barnvagnen. tar med en stickad yllefilt om det är kallt ute. Tycker inte riktigt att ett täcke får plats...

• Kattmamma

Hej!

Tack för era svar!

Svar på tråden Behövs täcke+kudde i barnvagn?